
Prognoza Renault zakłada, że w 2022 r. marża operacyjna wyniesie co najmniej 4 proc. po wzroście z 3,6 proc. w poprzednim roku. Wskaźnik mógłby być jeszcze wyższy, gdyby nie przewidywane ograniczenie produkcji o 300 tys. aut w tym roku. W ubiegłym cięcia sięgnęły około pół miliona aut.
W ubiegłym roku Renault sprzedało 2,7 mln samochodów co oznacza 4,5 proc. spadek względem 2020 r. Firmie udało się jednak wypracować w zeszłym roku zysk netto rzędu 888 mln EUR po tym jak rok wcześniej odnotowała rekordową stratę sięgającą 8 mld EUR.
Długoterminowa prognoza Renault zakłada osiągnięcie do połowy obecnej dekady rentowności operacyjnej na poziomie co najmniej 5 proc. wobec 4,8 proc. w 2019 r. przed wybuchem pandemii koronawirusa, która wstrząsnęła całym rynkiem motoryzacyjnym.
Renault chce najpóźniej do końca 2023 r. spłacić całość pożyczki w kwocie 4 mld EUR zaciągniętej w trakcie pandemii w celu przetrwania kryzysu.