Drugi pod względem wielkości francuski producent samochodów wypracował na koniec pierwszego półrocza zysk netto w kwocie 970 mln EUR, ponad połowę niższy niż rok wcześniej, po tym jak przychody zmniejszyły się o 6,4 proc. do 28,05 mld EUR. Spadł również zysk na poziomie operacyjnym o 13,6 proc. do 1,654 mld EUR.

Ujemne przepływy pieniężne osiągnęły wartość 716 mln EUR zaś inwestycje podskoczyły o 742 mln EUR do 2,91 mld EUR.
Biorąc pod uwagę osłabienie popytu, grupa oczekuje, że przychody w 2019 r. będą zbliżone do ubiegłorocznych – napisał koncern w oświadczeniu, rezygnując z wcześniejszej obietnicy zwiększenia przychodów przed efektami wahań walutowych.
Ogromny negatywny wpływ na wyniki Renault miał drastyczny spadek zysku partnera biznesowego Nissana, w którym Francuzi mają 43,4 proc. udziałów. Japoński producent zmuszony został m.in. do znaczącej redukcji zatrudnienia (Czytaj więcej>>>Nissan zredukuje 12,5 tys. etatów)
Dodatkowo, Renault za słabe wyniki obwinia również spadek sprzedaży zarówno na krajowym rynku, jak i w Turcji czy Argentynie odpowiedzialne za 7,7-proc. spadek przychodów na podstawowej działalności Automotive, w której marża zysku spadła z 4,5 do 4 proc.