1 mln — ponad tylu Polaków korzysta już z usług Revoluta, najpopularniejszego na świecie fintechu z centralą w Londynie, którego flagowym produktem jest karta wielowalutowa zintegrowana z aplikacją do zarządzania finansami. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy za jej pośrednictwem wydaliśmy łączne 3,5 mld zł. Najczęściej płaciliśmy Revolutem za granicą, a prym wiodły wydatki bieżące: zakupy spożywcze, rachunki w restauracjach, transport czy rozrywka.

Polska to ważny dla fintechu rynek, z którym wiąże ambitne plany.
— Wiele z innowacji, które Revolut wprowadza na globalne na rynki, powstaje w krakowskim biurze. W Polsce mamy już ponad milion klientów i zależy nam, aby mogli korzystać z jak najszerszej oferty produktów. Część nowych usług, jak np. open banking czy oprocentowanie konta oszczędnościowego, obecnie testujemy w Wielkiej Brytanii. Inne, jak np. pożyczki konsumenckie, karty kredytowe czy ochrona depozytów, testowane będą w pierwszej kolejności na Litwie. Stopniowo wszystkie nowe funkcjonalności chcemy udostępniać również w Polsce — mówi Karol Sadaj, country manager Revoluta w Polsce.
4 maja tego roku Revolut uruchomił bank na Litwie, co było kwestią czasu, bo stosowną licencję od Banku Litwy i Europejskiego Banku Centralnego (ECB) fintech otrzymał w 2018 r. Teraz na europejskim paszporcie chce rozpychać się z bankiem po Starym Kontynencie, gdzie zadebiutował 5 lat temu i dotychczas przekonał do swoich usług 10 mln osób. Ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła, ale najprawdopodobniej jedną z pierwszych usług bankowych, jaką Revolut zaoferuje Polakom, będą rachunki dla dzieci między 7 a 17 rokiem życia.
Miesiąc temu Revolut pozyskał 500 mln USD finansowania serii D, którą zdominowały wiodące amerykańskie fundusze inwestycyjne z Doliny Krzemowej, takie jak TCV i Ribbit Capital. Pieniądze przeznaczone są między innymi na rozwój bankowości detalicznej w Europie.
Revolut próbuje sił również na rynku azjatyckim i amerykańskim. Do 2023 r. planuje obsługiwać globalnie 100 mln klientów detalicznych.
Od 3 lat fintech rozwija też ofertę dla klientów biznesowych. Obecnie korzysta z niej ponad 300 tys. firm z Europy. W Polsce po „Revolut for Business” sięgnęło ponad 5 tys. firm.