Revolut, z którego usług korzysta ponad 12 mln klientów na świecie, pozyskał dodatkowe 80 mln USD finansowania w rundzie D, zamykając ją na poziomie 580 mln USD. Tym razem w fintech uwierzył TSG Consumer Partners, amerykański fundusz private equity z Doliny Krzemowej specjalizujący się w budowaniu wartości globalnych marek konsumenckich. Revolut chce przyspieszyć rozwój oferty bankowej w Europie — w tym depozytowej i kredytowej. Niebawem wdroży rozwiązanie do zarządzania subskrypcjami i rozwinie platformę z okazjami zakupowymi.

„Teraz, gdy seria D finansowania jest zakończona, skupiamy nasze siły i zasoby na rozwoju usług bankowych w Europie i (…) produktów w USA — mówi Nik Storoński, CEO i współzałożyciel Revoluta.
Twierdzi, że spółka nie poszukiwała aktywnie dodatkowego kapitału. To TSG zwrócił się do fintechu, oferując swoje doświadczenie w zarządzaniu innowacyjnymi markami konsumenckimi na skalę globalną.
„Revolut pozycjonuje się jako wiodąca marka konsumencka na dynamicznym i szybko rosnącym rynku usług finansowych opartych na technologii” - mówi Colin Welch, dyrektor zarządzający w TSG.
Jego zdaniem „innowacyjna oferta produktowa, zdolność łączenia aktywności finansowej klientów na świecie i determinacja w budowaniu lepszych usług finansowych plasuje Revoluta na ścieżce wzrostu jako wiodącej globalnej superaplikacji”.
W najbliższych tygodniach fintecg udostępni klientom usługę do zarządzania subskrypcjami, która „przypomni o upływających terminach darmowych subskrypcji próbnych i pomoże pozbyć się zbędnych (...) jednym kliknięciem”. Ponadto fintech wykorzysta kapitału do rozwoju narzędzia Rewards — algorytmu rozpoznającego ulubione marki klienta i oferującego mu personalizowane rabaty, obniżki i cashback.
W zeszłym tygodniu Revolut udostępnił na swojej platformie w USA handel kryptowalutami, umożliwiając amerykańskim klientom kupno, przechowywanie i sprzedaż Bitcoina i Ethereum jednym kliknięcie w aplikacji.