RMS ruszy w Polsce we wrześniu

Wojciech Surmacz
opublikowano: 2001-07-31 00:00

RMS ruszy w Polsce we wrześniu

Na polski rynek radiowy wkroczyła niemiecka spółka Radio Marketing Service (RMS) Hamburg — jeden z największych w Europie brokerów radiowych. Działalność poprowadzi pod nazwą RMS Polska.

Prace nad rozpoczęciem działalności RMS Polska trwają od połowy 2000 r. W marcu tego roku powstało biuro i — jak zapowiada zarząd spółki — już 1 września zostanie oficjalnie ogłoszona inauguracja działalności RMS w Polsce. Tomasz Hilt, prezes polskiego RMS-u, twierdzi, że Niemcy zainwestowali już w tę firmę kilka milionów złotych. Nie podaje jednak szczegółów.

Mariaż z Broker FM

— RMS decydując się na wejście do Polski dokonał analizy rynku, z której wynikało, że dobrze byłoby znaleźć silnego partnera. Przymierzaliśmy się do kilku rozwiązań. Najciekawszym okazało się zawiązanie spółki pomiędzy RMS Hamburg i Broker FM — częścią holdingu RMF FM. To jest mariaż, który obu stronom przyniesie korzyści — zapewnia Tomasz Hilt.

— Z punktu widzenia stacji radiowych udział RMF-u w tym przedsięwzięciu nie stanowi żadnej bariery. Tutaj liczy się przede wszystkim efektywność działania, a jestem pewien, że RMS potrafi tak działać — komentuje Marek Wójcicki, szef biura reklamy Radia Wawa.

Udziały w spółce podzielono po 50 proc. Prezes Hilt nie ukrywa jednak, że struktura własnościowa tej firmy jest otwarta i w przyszłości może zostać poszerzona.

Podpisane kontrakty

Działalność operacyjna Radio Marketing Service będzie się opierała głównie na sprzedaży pakietów czasów rozgłośni lokalnych i ogólnokrajowych.

— Jesteśmy w tej chwili na etapie dopinania kontraktów z innymi rozgłośniami, część z nich jest już podpisana. Zamierzaliśmy rozpocząć działalność w Polsce, oferując czasy 15-20 stacji radiowych. Już w tej chwili wiemy jednak, że będzie ich znacznie więcej. Myślę, że 1 września RMS zaprezentuje ofertę opartą na kilkudziesięciu polskich stacjach radiowych. Liczymy, że w granicach 40 — zapewnia Tomasz Hilt.