Czytasz dzięki

Rodzime innowacje pilnie poszukiwane

opublikowano: 09-09-2020, 22:00

Pod koniec września twórcy nowatorskich rozwiązań będą mogli wziąć udział w nowej edycji konkursu „Polski Produkt Przyszłości”.

Już po raz kolejny Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) i Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) nagrodzą liderów niebanalnych rozwiązań. W poprzednich edycjach kapituła konkursu „Polski Produkt Przyszłości” rozpatrzyła aż 1073 projekty. Nagrody finansowe otrzymało 56 przedsięwzięć, natomiast wyróżnienia — 122. Kapituła doceniła projekty z różnych branż, które mają szansę zaistnieć na globalnym rynku.

— W dobie pandemii z nadzieją patrzymy na innowacyjne pomysły, które mogłyby ułatwić nam codzienne życie i tym samym być motorem napędowym polskiej gospodarki. Jestem pewna, że uda się wybrać i nagrodzić najoryginalniejsze nowoczesne technologie, produkty i kreatywne rozwiązania, które już wkrótce mogą stać się doskonałą wizytówką polskich innowatorów na całym świecie — mówi Jadwiga Emilewicz, wicepremier i minister rozwoju.

Celem konkursu „Polski Produkt Przyszłości” jest promocja tworzonych w naszym kraju niesztampowych produktów i technologii. O nagrody i wyróżnienia mogą rywalizować przedsiębiorcy, jednostki naukowe i ich konsorcja.

— Organizowany przez PARP i NCBR konkurs doskonale oddaje istotę pracy obu agencji na rzecz rodzimych twórców technologii. Ta inicjatywawspiera ich w realizowaniu nowatorskich projektów i komercjalizowaniu wyników prac B+R — podkreśla Wojciech Murdzek, minister nauki i szkolnictwa wyższego.

Wśród przedsięwzięć nagrodzonych w ostatnim konkursie znalazły się m.in. proteza ucha środkowego o działaniu bakteriobójczym i fotowoltaiczna szyba, która wspomaga klimatyzację i ogranicza nagrzewanie pomieszczeń o 80 proc. Nie zabrakło też zielonej sadzy pozyskiwanej ze zużytych opon i inteligentnego stetoskopu, który wykrywa nieprawidłowości pojawiające się m.in. w przebiegu infekcji, zapalenia płuc i astmy. Kapituła doceniła niesztampowe rozwiązania i technologie z wielu sektorów, w tym m.in. medycznego, chemicznego, elektronicznego i biotechnologicznego. Warto podkreślić, że kapituła nagradza projekty, które osiągnęły już pewien stopień zaawansowania technologicznego i są na etapie co najmniej prac wdrożeniowych. W grę wchodzą przedsięwzięcia, które zostały wprowadzone do produkcji w ciągu ostatnich dwóch lat. Zgłaszane przedsięwzięcia powinny być chronione autorskimi prawami majątkowymi, patentowymi lub innymi prawami własności intelektualnej.

21.09 Od tego dnia będzie można zgłaszać się do XXIII edycji konkursu „Polski Produkt Przyszłości”. Nabór zakończy się 29 października.

Sprawdź program "3. Research & Innovation Forum", 29 października, stacjonarnie w Warszawie lub online >>

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Zawiślińska

Polecane