Producenci małego i dużego AGD byli zgodni: polski rynek na razie w tym roku rozczarowuje. Spółkom, takim jak Amica i Zelmer, udało się jednak poprawić wyniki finansowe rok do roku. Dzięki eksportowi. I to głównie do Rosji.
— Rynek rosyjski rozwija się bardzo dobrze — uważa Wojciech Kocikowski, członek zarządu Amiki.
Sprzedaż nie osiąga tam jeszcze pułapów z połowy 2008 r., ale jest znacznie lepiej niż w 2009 r. To pozwala Amice powrócić do pomysłu budowy w Rosji fabryki. Przed trzema laty spółka zaczęła nawet budowę, ale zarzuciła ten pomysł. Teraz rozważa wspólną inwestycję z branżowym partnerem.
Wysiłki zmierzające do wznowienia budowy fabryki płyt MDF w Rosji podejmuje też Grajewo. Spodziewa się, że na przełomie III i IV kwartału zakończy rozmowę w sprawie finansowania projektu.
— Bardzo chcemy to załatwić, ponieważ popyt na MDF w Rosji ponownie jest na wysokim poziomie i gdybyśmy mieli gotową taką fabrykę, zamówienia mielibyśmy na bieżąco — mówił niedawno Wojciech Gątkiewicz, prezes Grajewa.
O inwestycji w Rosji myśli też giełdowy Paged.
Więcej we wtorkowym Pulsie Biznesu.