Rosną zyski sieci Home Depot

Tadeusz Stasiuk
19-11-2003, 00:00

Amerykańskie sieci handlowe mają się dobrze, mimo że konsumpcja na świecie spada. Po publikacji dobrych wyników przez Wal-Marta w minionym tygodniu, wczoraj swoich akcjonariuszy usatysfakcjonował Home Depot, największa na świecie sieć zajmująca się sprzedażą sprzętu wyposażenia domowego.

Zysk netto detalisty wzrósł w trzecim kwartale do 1,15 mld USD. Daje to 50 centów na akcję. To zdecydowanie więcej od oczekiwań analityków, którzy prognozowali zysk na poziomie 46 centów na akcję. W analogicznym okresie 2002 r. spółka zarobiła na czysto o 210 mln dolarów mniej, co w przeliczeniu na akcję daje kwotę 40 centów.

Tak dobry wynik to w głównej mierze efekt znaczącego, sięgającego niemal 15 proc. wzrostu przychodów ze sprzedaży. Łącznie sprzedaż Home Depot w trzecim kwartale wyniosła 16,6 mld dolarów. Ostatnie miesiące roku powinny być równie udane. Spółka podtrzymała prognozę wzrostu sprzedaży na ten rok na poziomie 9-12 proc. i podwyższyła prognozę wzrostu zysku na akcję do 15-17 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Rosną zyski sieci Home Depot