Amazon, amerykański gigant segmentu e-commerce systematycznie umacnia się na pozycji lidera w strukturze klientów firmy logistyczno-kurierskiej United Parcel Service.
Christopher Dilts
Amazon, amerykański gigant segmentu e-commerce systematycznie umacnia się na pozycji lidera w strukturze klientów firmy logistyczno-kurierskiej United Parcel Service.
W opublikowanym raporcie kwartalnym UPS poinformował, że firma ma około 19 mln klientów. Największy spośród nich udział w portfelu przychodów ze sprzedaży ma właśnie Amazon z wynikiem na poziomie 13,3 proc. w roku 2020 . Rok wcześniej odsetek ten wynosił 11,6 proc.
Podczas gdy łączne przychody UPS wyniosły w zeszłym roku 84,63 mld USD, sprzedaż usług na rzecz Amazona wygenerowała kwotę 11,26 mld USD. W 2019 r. było to 8,59 mld USD.
Carol Tome, dyrektor generalny UPS określił Amazon, jako „słonia w składzie porcelany”.
UPS był jednym z beneficjentów wybuchu pandemii koronawirusa jeśli chodzi o segment e-handlu. W IV kwartale 2020 r. dzięki dużemu wzrostowi liczby przesyłek w ramach zakupów świątecznych online, firma mogła podwyższyć ceny. W efekcie zysk na akcje wyniósł 2,66 USD i znacząco przebił medianę oczekiwań analityków z Wall Street, która zakładała EPS na poziomie 2,15 USD.
Przychody w okresie październik-grudzień zwiększyły się o 29 proc. do 24,9 mld USD wobec prognozy rzędu 22,9 mld USD.
Firma zapowiedziała, że ograniczy wydatki kapitałowe do 4 mld USD w bieżącym roku z 5,4 mld USD w roku 2020. UPS zrezygnował również w tym roku z odkupu akcji własnych, przeznaczając środki na spłatę 2,5 mld USD długu długoterminowego.