Rosyjskie trolle kontra Jedi

opublikowano: 03-10-2018, 22:00

Reakcje fanów w internecie na film „Star Wars: ostatni Jedi”, kolejną część sagi „Gwiezdne wojny”, w dużej mierze sterowane były przez rosyjskie boty, czyli automaty, które manipulują treściami w sieci — napisał MarketWatch.

To wniosek z badań University of Southern California. Nietrudno się domyślić, że chodzi o falę negatywnych internetowych komentarzy wobec filmu, wyprodukowanego przez studio Lucasfilm, należące do The Walt Disney Company.

— Duża część tej krytyki była sterowana politycznie — twierdzi Morten Bay z kalifornijskiego uniwersytetu. Celem propagandowych działań w sieci było szerzenie przekonania o podziale amerykańskiego społeczeństwa, co jest strategicznym celem amerykańskiego neonazistowskiego ruchu tzw. alt-rightmovement, który m.in. zaprzecza holocaustowi, oraz Rosji. Internauci krytykowali m.in. promowanie w filmie kobiet i negatywnie wypowiadali się o jego antyfaszystowskich wątkach. Film zarobił na świecie 1,3 mld USD. „Nie lekceważcie potęgi ciemnej strony” — ostrzega MarketWatch.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Rosyjskie trolle kontra Jedi