Rozgłośnie radiowe walczą o cenniki

Karol Jedliński
opublikowano: 22-12-2009, 00:00

RMF daje samochody, Zetka rozdaje duże pieniądze. Święta to czas walki o przychylność nowych słuchaczy.

RMF daje samochody, Zetka rozdaje duże pieniądze. Święta to czas walki o przychylność nowych słuchaczy.

Pełną parą pracują marketingowcy czołowych stacji radiowych. Kuszą odbiorców. Nowy słuchacz jest na wagę złota jako argument w negocjacjach stawek reklamowych z domami mediowymi.

— Teraz słuchacze więcej czasu spędzają w samochodach, mając łatwą możliwość zmiany stacji. W tym czasie szczególnie dba się o ramówkę, bo można przekonać do siebie nowych — przyznaje Maciej Brzozowski z grupy Bauer, do której należy RMF FM.

Prostackie puszczanie "Last Christmas" już nie wystarczy. Magnesem są konkursy: RMF rozdaje samochody, Radio Zet duże pieniądze.

RMF FM chce przekroczyć 10 proc. przewagi w słuchalności nad Radiem Zet i tym samym mieć kolejny pretekst do podniesienia cen reklam.

— Już kilka miesięcy temu RMF zdecydował się podnieść ceny powyżej oferty Radia Zet. Zetka, widząc swoją słabnącą pozycję w badaniach, poczuła się wtedy niepewnie i nie zdecydowała się podążyć za rywalem. Podobnie jest w najnowszych cennikach. RMF na całego dyskontuje mocną pozycję na rynku — zauważa Mateusz Grymuła z CR Media, planującego kampanie w radiu.

Od pół roku RMF zarabia cennikowo więcej niż największy rywal. Dlatego stacja Eurozetu, walcząc o zyski, postawiła na zmianę, nie tylko kadr.

— Jesteśmy na początku zmian programowych. Postawiliśmy na bardziej wymagającego odbiorcę. Na antenie pojawiło się więcej słowa i wiadomości, nowe audycje i osobowości. Zmiany są też zauważalne w muzyce. Badania i opinie słuchaczy pokazują, że obraliśmy właściwy kierunek — podkreśla Mateusz Kirstein, redaktor naczelny i dyrektor programowy Radia Zet i Chilli Zet.

Efekty zmian zobaczymy w następnych badaniach.

— Na razie RMF przestał szybko uciekać konkurentowi. Z drugiej strony, inne stacje z logo RMF zaczynają zwracać uwagę na innych rywali niż Zetka: bo z warszawskim PIN-em coraz ostrzej o reklamodawcę konkuruje RMF Classic — ocenia Mateusz Grymuła.

Od kilkunastu miesięcy rozziew w wynikach słuchalności między RMF i Zetką zwiększa się. Obecnie to 25,4 do 15,9 proc. na rzecz krakowskiej stacji. Przez rok warszawska stacja straciła więc 14 pkt proc. udziałów w rynku, a jej główny rywal zyskał 10,5 proc.

— Część słuchaczy przepływa do nas z Zetki. Nasze przyszłe wyniki w dużym stopniu będą zależeć od słabości konkurencji — uważa Mariusz Gołda, przewodniczący Komitetu Badań Radiowych oraz szef marketingu i badań w Grupie RMF.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karol Jedliński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy