Przynajmniej tak twierdzi cytowana przez Polską Agencję Prasową niemiecka firma konsultingowa SCI Verkehr (SCI). Oczywiście chodzi o wartość światowego rynku kolejowego z uwzględnieniem przewozów, przemysłu kolejowego, budownictwa infrastrukturalnego i taboru. Dobre perspektywy dla kolei wynikają m.in. — w przypadku przewozów towarowych — z upowszechniania idei zrównoważonego transportu i stale rosnących przewozów kontenerowych.
SCI spodziewa się jednak, że największy wzrost będzie dotyczył przewozów osób, przede wszystkim na trasach miejskich i podmiejskich. Główną przyczyną ma być postępująca urbanizacja i rosnące nakłady na infrastrukturę. Najbardziej znaczące inwestycje związane z przewozami pasażerskimi mają nastąpić w Afryce, na Bliskim Wschodzie i w Azji.
Ogólnie przewozy pasażerskie koleją prawdopodobnie niemal podwoją się do 2016 r. w porównaniu do 2000 r. ( to rok bazowy w tych analizach, gdzie za 100 przyjęto pracę przewozową 2474 mld pasażerokilometrów). W tym segmencie prym wiodą kraje azjatyckie, na które przypadało w 2013 r. 72 proc. światowej pracy przewozowej kolei (w mld pasażerokilometrów), na drugim miejscu była Europa — 14 proc. W przewozach cargo kolejowego trzy regiony mają łącznie 87 proc. światowego udziału: Azja (34 proc.) Ameryka Północna (z Meksykiem — 28 proc.) i kraje, w których trwa transformacja (np. Białoruś, Rosja, Kazachstan, Ukraina — 25 proc.).
Najwyższego wzrostu przewozów towarów koleją można oczekiwać do 2018 r. w Azji, na Bliskim Wschodzie oraz w Ameryce Południowej i Środkowej. Wartość rynku kolejowego w krajach Zachodniej Europy szacuje się na 41,6 mld euro (za 2013 r.), a roczny wzrost do 2018 r. na 3,2 proc. W krajach Europy Środkowej i Wschodniej ten rynek miał w 2013 r. wartość 10,9 mld euro, a tempo jego wzrostu oceniono na 2,2 proc. rocznie. Światowy rynek taboru w 2013 r. był wart około 100 mld euro, infrastruktury — 48 mld euro, a systemów sterowania i pozostałych — 15 mld euro.
Do największych rynków kolejowych zaliczają się (dane za 2013 r.): Chiny — około 27 mld euro, USA — 22 mld, Niemcy — 9 mld, Francja, Japonia i Indie — po 7-7,5 mld euro.