Ruch znalazł lek na prasowe spadki

Kolporter wchodzi w skórę logistyka. Pierwszym dużym klientem jest CD Projekt.

Prasy sprzedaje się coraz mniej, więc kolporterzy muszą szukać innych zajęć — a że mają pod ręką spore magazyny i jeszcze większe floty transportowe, wchodzą w działalność logistyczną. Taką ścieżką podąża Ruch, który podpisał umowę z giełdowym CD Projektem, potentatem na polskim rynku dystrybucji gier.

Dariusz Stolarczyk, fot. Marek Wiśniewski
Zobacz więcej

Dariusz Stolarczyk, fot. Marek Wiśniewski

— Do końca sierpnia będziemy w pełni obsługiwać CDP. pl z grupy CD Projekt. Mamy w Polsce 15 magazynów, w których jest wystarczająco dużo wolnej powierzchni, aby świadczyć tego typu usługi. Samochody z prasą codziennie wyjeżdżają na 870 tras w całym kraju, więc mamy unikalną ofertę logistyczną i staramy się o nowych klientów — mówi Dariusz Stolarczyk z zarządu Ruchu. Ruch nie jest właścicielem ani magazynów, ani samochodów — wszystko wynajmuje.

Dariusz Stolarczyk przekonuje jednak, że w logistyce ważniejsze są dobra organizacja i systemy IT.

— Mamy jedne z najnowocześniejszych w kraju systemów zarządzania operacjami logistycznymi i dużą „zdolność koalicyjną” — od lat współpracujemy z dziesiątkami wydawców, więc możemy elastycznie dopasować się do potrzeb klientów. Liczymy na to, że logistyka — obok usług o charakterze pocztowym — będzie solidnym źródłem przychodów i z nawiązką zrekompensuje spadki na rynku prasy — mówi Dariusz Stolarczyk.

Dawny państwowy monopolista kolporterski, który od 2010 r. należy do amerykańskiegofunduszu Eton Park, w ostatnich latach przeszedł ostrą kurację odchudzającą — ściął zatrudnienie o prawie 3 tys. osób i m.in. wycofał się ze sprzedaży hurtowej artykułów szybkozbywalnych (FMCG). Rozwija natomiast usługi, które powoli przekształcają go w konkurenta… listonoszy. Od początku tego roku we współpracujących z nim kioskach można odbierać przesyłki z sądów (dostarczane przez InPost i PGP). Rozkręca się też usługa „Paczka w Ruchu”, która jest oczkiem w głowie zarządu spółki.

— Współpracuje z nami już ponad 30 e-sklepów, co miesiąc notujemy kilkudziesięcioprocentowe zwyżki wolumenu paczek. Prawdziwym testem będzie dla nas okres przedświąteczny, do którego już się szykujemy. Jestem przekonany, że problemów nie będzie — mówi Dariusz Stolarczyk.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Ruch znalazł lek na prasowe spadki