Czytasz dzięki

Runmageddon odniósł połowiczny sukces

Szymon Maj
opublikowano: 12-09-2019, 22:00

Zakończyła się jedna z najgłośniejszych zbiórek udziałowych. Z planowanych 2 mln zł spółka pozyskała 1,2 mln zł od 1,3 tys. inwestorów.

Akcja crowdfundingowa Runmageddonu budziła spore emocje, bo wycena na poziomie 80 mln zł była rekordowa, jeśli chodzi o ten raczkujący rynek.

Natalia Grzebisz z Bankier.pl została Mistrzynią Polski Dziennikarzy w Runmageddonie w 2018 r.
Zobacz więcej

Zwyciężczyni:

Natalia Grzebisz z Bankier.pl została Mistrzynią Polski Dziennikarzy w Runmageddonie w 2018 r.

— Wycena była ambitna, ale dla 1,3 tys. osób była w sam raz. Jestem zadowolony z wyników, popełniliśmy kilka błędów, ale to było nasze pierwsze podejście do crowdfundingu. Inwestycja w crowdfunding udziałowy z natury dotyczy spółek szybko rosnących. Jestem przekonany, że w ciągu 3-5 lat osiągniemy większą wartość niż ta zakładana w zbiórce — mówi Jarosław Bieniecki, prezes Runmageddonu.

— Jest jeszcze trochę za wcześnie na szczególowe podsumowanie, ale mamy sporą grupę inwestorów, którzy kupili akcje za większa kwotę, czyli powyżej 5 tys. zł. Niezależnie od wartości inwestycji każdy akcjonariusz jest od teraz naszym partnerem biznesowym — dodaje Tomasz Rybczak z Runmageddonu. Uzyskane ponad 1,2 mln zł pozwoli na rozpoczęcie realizacji najważniejszych celów firmy.

— Założyliśmy konsolidację podmiotów z branży OCR (wyścigi z przeszkodami) w regionie. Pieniądze z emisji na początek nam wystarczą, ale oczywiście realizacja całego projektu będzie wymagała sięgnięcia po inny rodzaj finansowania — mówi Tomasz Rybczak.

W 2020 r. spółka planuje skupić się na wejściu w zagraniczne rynki. Najbardziej prawdopodobne kierunki to Szwecja i Czechy.

— Mamy kilka zainteresowanych podmiotów, z którymi prowadzimy rozmowy. Niektóre z nich są już bardzo zaawansowane. Widzimy spory potencjał w biegach OCR zarówno w Polsce, jak i za granicą. Widzimy też spory potencjał w branży sportowej rozumianej nieco szerzej — także w obszarach treningu, diety, suplementacji. Nasz optymizm wiąże się z rosnącym poziomem aktywności fizycznej Polaków. Oczywiście w porównaniu z krajami Europy Zachodniej i Ameryki mamy jeszcze sporo do nadrobienia, aczkolwiek powoli zmienia się model spędzania wolnego czasu. Chcemy wspierać ten pozytywny trend, jednocześnie realizując nasze cele biznesowe — mówi Tomasz Rybczak.

Podkreśla też, że akcja crowdfundingowa oznaczała nie tylko możliwość pozyskania pieniędzy, ale także dostarczyła wiedzy i zbudowała relacje z inwestorami.

— Biorąc pod uwagę specyfikę crowdfundingu, sposób promocji, a także komunikacji z potencjalnymi inwestorami, mogę powiedzieć, iż była to duża szkoła w zarządzaniu całym procesem. Nie obyło się bez błędów, które pozwolą nam na wyciągnięcie wniosków na przyszłość. W Polsce i za granicą ta forma pozyskiwania inwestorów rozwija się dynamicznie. W przyszłości nie wykluczamy powrotu na ten rynek — dodaje Tomasz Rybczak.

58 proc. Taką część planowanej kwoty zdobył Runmageddon w kampanii crowdfundingowej na platformie Beesfund.

c3b39424-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Szymon Maj

Polecane