Polskie firmy, którym europejski rynek nie wystarcza, mają szansę wejść do Azji. Pomogą: Unia i Deloitte.
Polskie firmy, którym europejski rynek nie wystarcza, mają szansę wejść do Azji. Pomogą: Unia i Deloitte.
Polskie firmy, którym europejski rynek nie wystarcza, mają szansę wejść do Azji. Pomogą: Unia i Deloitte.
Polskie firmy, którym europejski rynek nie wystarcza, mają szansę wejść do Azji. Pomogą: Unia i Deloitte.
Komisja Europejska i firma doradcza Deloitte rozpoczęły właśnie nabór do trzeciego cyklu programu EU Gateway. To pomoc dla europejskich firm w nawiązaniu współpracy z kontrahentami z Japonii i Korei Południowej.
Szymon Buczkowski z Deloitte, który koordynuje program EU Gateway w Europie Środkowo-Wschodniej, zachęca do udziału w wyjeździe.
— To szansa dla firm europejskich, w tym polskich. Dzięki programowi nawiązanie kontaktów z tamtejszymi kontrahentami jest znacznie łatwiejsze — mówi Szymon Buczkowski.
W każdej z dziewięciu misji obecnego cyklu dla wszystkich firm z UE do rozdysponowania jest 40 miejsc na wyjazd do Japonii i 30 do Korei. Kryterium selekcji jest doświadczenie we współpracy z zagranicą oraz potencjał wystarczający do wejścia na rynek japoński lub koreański.
Wytypowane firmy nie płacą żadnej opłaty wpisowej. Mogą liczyć na refundowane w 100 proc. szkolenie w Brukseli dotyczące m.in. kultury biznesowej tamtejszych rynków.
— UE daje też 1000 EUR dofinansowania na zakwaterowanie oraz zwraca 80 proc. (do 1600 EUR) kosztów dodatkowych — wylicza Szymon Buczkowski.
Termin składania aplikacji jest różny dla różnych branż. Spieszyć muszą się przedsiębiorcy z energetyki i ochrony środowiska, którzy chcą wyjechać do Japonii, bo termin upływa 17 września. Dla firm z sektora mody to 22 października, a przedsiębiorcy budowlani, którzy zainteresowani są Koreą, mogą składać wnioski do 12 listopada.
Więcej informacji:
Szymon Buczkowski, koordynator programu EU Gateway w Europie Środkowo-Wschodniej, Tel. 22 511 04 75, e-mail: sbuczkowski@deloittece.com, www.eu-gateway.eu
Podpis: RAV