Ruszy rozbudowa w Sławkowie

MIB/Spedycje.pl
opublikowano: 2006-08-10 00:00

Dziesięciu inwestorów, wśród nich wiodące krajowe i zagraniczne firmy spedycyjne i logistyczne, zainteresowanych jest udziałem w rozbudowie i eksploatacji Międzynarodowego Centrum Logistycznego w Sławkowie, przy końcu tzw. szerokiego toru kolejowego, łączącego Polskę ze Wschodem. Tak wynika z listy zgłoszeń w odpowiedzi na zaproszenie do współpracy w tej dziedzinie, opublikowane trzy tygodnie temu przez właściciela istniejącego terminalu — Centralę Zaopatrzenia Hutnictwa (CZH) w Katowicach. Wybór oferentów do dalszych negocjacji ma nastąpić we wrześniu 2006 r. Centrala Zaopatrzenia Hutnictwa nie zamierza poza obszarem włączonym do Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej sprzedawać terenów położonych przy szerokim torze, ale wspólnie z inwestorem zmodernizować infrastrukturę i ożywić terminal. Organizatorzy tego przedsięwzięcia liczą na przejęcie przez kolej części ładunków transportowanych dotąd głównie drogą morską. Inwestycje w Sławkowie mają służyć planowanemu od kilku lat uruchomieniu kontenerowych przewozów kolejowych z Dalekiego Wschodu. Dzięki temu towary m.in. z Chin, przez Rosję, do Polski i Europy Zachodniej mogłyby docierać dwa razy szybciej. W ostatnich dwóch latach dzięki rozpoczętej własnym sumptem modernizacji zwiększono możliwości przeładunkowe terminalu do 35 tys. kontenerów rocznie. Docelowo ma to być około 120 tys. kontenerów. Wkrótce na terenie terminalu rozpocznie się budowa hali magazynowej o powierzchni 7 tys. mkw. wraz z rampą przeładunkową oraz składowiska z suwnicami do przeładunku wyrobów hutniczych. Koszt inwestycji wyniesie około 15 mln zł.