Ryanair miał więcej pasażerów i stratę netto

opublikowano: 04-02-2019, 09:07

W ostatnim kwartale ubiegłego roku Ryanair miał 19,6 mln EUR straty netto pomimo przewiezienia o 2,3 mln pasażerów więcej.

W ostatnim kwartale 2018 roku największa europejska tania linia lotnicza przewiozła 32,7 mln pasażerów. Jej przychody wzrosły o 9 proc. do 1,53 mld EUR. Zakończenie kwartału stratą to skutek „nadmiernych zdolności przewozowych zimą w Europie”, tłumaczy Ryanair.

Zobacz więcej

SeanMcEntee/Flickr CC BY 2.0

Michael O'Leary, prezes spółki od 24 lat, którego kontrakt przedłużono na 5 następnych, przyznał iż strata jest rozczarowaniem.

- Pocieszamy się tym, że było to spowodowane w całości niższymi niż oczekiwaliśmy cenami przewozów – powiedział. 

Wskazał, że spadek cen przewozów oraz wzrost cen paliw jest jeszcze większym problemem dla rywali Ryanair.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, bbc.com

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu