Czytasz dzięki

Rynek polis zdrowotnych rośnie

opublikowano: 03-09-2020, 22:00

Polacy nie rezygnują z prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego. Wręcz przeciwnie — kupują je częściej.

499,1 mln zł — tyle wydali Polacy na ubezpieczenia zdrowotne w od stycznia do czerwca 2020 r., poinformowała Polska Izba Ubezpieczeń (PIU). Taką polisę posiada już ponad 3 mln rodaków. Wartość tego rynku i liczba ubezpieczonych rosną w tym samym tempie: nieco ponad 13-procentowym r/r.

— Zainteresowanie tymi polisami wzrosło, zwłaszcza w początkowym okresie lockdownu, ponieważ ludzie przykładali większą wagę do swojego stanu zdrowia. Trend zaobserwowaliśmy zarówno w ubezpieczeniach indywidualnych, jak też grupowych. Podczas pandemii wzrosło znaczenie polisy zdrowotnej również jako benefitu pracowniczego — twierdzi Dorota M. Fal, doradca zarządu PIU.

Na początku pandemii ubezpieczyciele przeszli na obsługę online i rozszerzyli zakres usług np. o telemedycynę. Niektóre firmy zaoferowały także pomoc psychologiczną.

— W początkowej fazie pandemii 80-90 proc. konsultacji z lekarzami odbywało się zdalnie. Obecnie obserwujemy powrót do wizyt stacjonarnych, ale telemedycyna nadal cieszy się większą popularnością i zaufaniemniż przed wybuchem epidemii. Tego typu usługi będą się rozwijać — mówi ekspertka PIU.

Zwraca też uwagę na niekorzystne trendy.

— Mnóstwo osób zrezygnowało z badań profilaktycznych i nadal odkłada je na później. W efekcie maleje szansa na wczesne zdiagnozowanie potencjalnej poważnej choroby — twierdzi Dorota M. Fal.

Z jej obserwacji wynika również, że świadczenia zdrowotne drożeją z powodu inflacji. Czy polisy prywatne również zdrożeją?

— Długoterminowo należy wziąć pod uwagę taką możliwość, jednak nie można tego stwierdzić jednoznacznie. Działają na siebie dwa przeciwstawne czynniki: inflacjai duża konkurencyjność na rynku ubezpieczeń. Cena podlega negocjacjom, w szczególności w przypadku polis grupowych. Na pewno warto rozważyć zakup takiego ubezpieczenia teraz, gdy cena jest korzystna — zaleca Dorota M. Fal.

Spodziewa się wzrostu zainteresowani takimi polisami, głównie dlatego, że publiczna opieka zdrowotna została dodatkowo obciążona walką z COVID-19, przez co spadły jej zasoby dostępne dla innych pacjentów.

— Myślę, że dobrze by zrobiło sektorowi publicznemu, gdyby w jakiś sposób, np. poprzez ulgi fiskalne, wsparł rozwój prywatnych polis zdrowotnych — twierdzi Dorota M. Fal.

Ubezpieczeniowe wieści
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE
×
Ubezpieczeniowe wieści
autor: Karolina Wysota
Wysyłany co dwa tygodnie
Karolina Wysota
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane