Według raportu spółki Canalys, na tron wśród producentów powrócił Samsung, któremu pomógł wzrost sprzedaży w Indiach. Na korzyć południowokoreańskiego producenta przemawiały m.in. czynniki polityczne, chińskie marki ucierpiały bowiem z powodu napięć w stosunkach Dehli z Pekinem.

Drugie miejsce po spadku ze szczytu przypadło Huawei. Chiński gigant systematycznie traci pole na rzecz rywali w skutek wprowadzonych przez amerykański rząd sankcji, związanych z podejrzeniami o szpiegowanie klientów i przekazywanie danych do Chin.
Na problemach Huwaei skorzystał największy rywal, Xiaomi. Chińska firma wskoczyła na trzecie miejsce podium sprzedając w trzecim kwartale 47,1 mln smartfonów notując 45 proc. wzrost względem trzeciego kwartału 2019 r.
Dostawy Huawei do Europy spadły o około 25 proc. podczas gdy Xiaomi podskoczyły o 89 proc.
Czwarte miejsce w tym rankingu przypadło Apple, które dopiero w październiku zaprezentowało nowe iPhone’y. W efekcie marka z nadgryzionym jabłkiem odnotowała 29 proc. spadek na kluczowym rynku posiadając „zaledwie” 8 proc. udziałów.
W porównaniu do II kwartału globalne dostawy smartfonów wzrosły o 22 proc.