Czytasz dzięki

Rynek smartfonów odbił w III kw.

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 30-10-2020, 08:45
aktualizacja: 30-10-2020, 08:45

W okresie od lipca do września 2020 r. globalny rynek smartfonów skurczył się o 1 proc., zaś dostawy zmniejszyły się do 348 mln urządzeń. Jednak w porównaniu do II kwartału, uderzonego pandemią koronawirusa, doszło do wyraźnego odbicia, donosi Reuters.

Według raportu spółki Canalys, na tron wśród producentów powrócił Samsung, któremu pomógł wzrost sprzedaży w Indiach. Na korzyć południowokoreańskiego producenta przemawiały m.in. czynniki polityczne, chińskie marki ucierpiały bowiem z powodu napięć w stosunkach Dehli z Pekinem.

smartfony
fot.Vladimir Gerdo/TASS/Forum

Drugie miejsce po spadku ze szczytu przypadło Huawei. Chiński gigant systematycznie traci pole na rzecz rywali w skutek wprowadzonych przez amerykański rząd sankcji, związanych z podejrzeniami o szpiegowanie klientów i przekazywanie danych do Chin.

Na problemach Huwaei skorzystał największy rywal, Xiaomi. Chińska firma wskoczyła na trzecie miejsce podium sprzedając w trzecim kwartale 47,1 mln smartfonów notując 45 proc. wzrost względem trzeciego kwartału 2019 r.

Dostawy Huawei do Europy spadły o około 25 proc. podczas gdy Xiaomi podskoczyły o 89 proc.

Czwarte miejsce w tym rankingu przypadło Apple, które dopiero w październiku zaprezentowało nowe iPhone’y. W efekcie marka z nadgryzionym jabłkiem odnotowała 29 proc. spadek na kluczowym rynku posiadając „zaledwie” 8 proc. udziałów.

W porównaniu do II kwartału globalne dostawy smartfonów wzrosły o 22 proc.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane