Są już dwa sojusze lotnicze
Walka o pasażerów zmusza największe linie lotnicze do zawierania globalnych aliansów. Na początku lutego ruszył oneworld, porozumienie zawarte jeszcze we wrześniu 1998 r. przez American Airlines, British Airways, Canadian Airlines, Cathay Pacific i Quantas. W grudniu do sojuszu dołączył Finnair.
Ponad półtora roku działa już Gwiezdny Sojusz. Tworzą go Air Canada, Lufthansa, SAS, Thai Airways International, United Airlines oraz brazylijskie linie VARIG.
Kalendarium prywatyzacji LOT-u
- czerwiec 1991 r. — Sejm uchwala ustawę o przekształceniu własnościowym PLL LOT
- listopad 1992 r. — powstaje jednoosobowa spółka Skarbu Państwa PLL LOT SA
- październik 1995 r. — pierwszy przetarg na usługi doradcze. Uczestniczy w nim 14 konsorcjów
- czerwiec 1996 r. — MTiGM unieważnia przetarg
- koniec 1996 r. — MTiGM, wspólnie z MSP, próbują wybrać doradcę spośród 6 uczestników drugiego etapu unieważnionego przetargu H marzec 1997 r. — Ministerstwo Skarbu Państwa przejmuje od MTiGM akcje LOT-u
- luty 1998 r. — MSP ogłasza dwustopniowy przetarg na usługi doradcze przy sprzedaży PLL LOT. W przetargu wzięło udział 9 konsorcjów
- czerwiec 1998 r. — wygrywa konsorcjum, w którego skład wchodzą m.in. Business Management & Finance, Dresdner Kleinwort Benson.
Magdalena Kozmana