SABMiller inwestuje pod Mundial

WST, Reuters
27-05-2010, 13:47

Gigant browarniczy, koncern SABMiller przeznacza 170 mln randów (21,6 mln USD) na zwiększenie sprzedaży piwa w  Republice Południowej Afryki podczas nadchodzących Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej.

Potentat ma nadzieję, że w ciągu sześciu tygodni tamtejszy rynek zwiększy się o 4-6 proc. co ma przełożyć się na 1-proc. wzrost w ciągu całego roku finansowego kończącego się 31 marca 2011 r. RPA jest nadal najbardziej zyskownym rynkiem dla koncernu generując 22 proc. zysków grupy. Posiada też 17-proc. udział w globalnym wolumenie sprzedaży piwa SABMiller.

Apetyty na wzrost sprzedaży mają też najwięksi rywale Heineken i Anheuser-Busch InBev. Szacuje się, że do RPA może w związku a Mundialem przyjechać co najmniej 200 tys. zagranicznych kibiców.

WST, Reuters

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WST, Reuters

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / SABMiller inwestuje pod Mundial