LIDER WARMIŃSKO-MAZURSKI — GRUPA MND (7. MIEJSCE W KRAJU)
Grupa MND z Działdowa to rodzinna firma rozwijająca sieć aptek i drogerii.
— Idąc z duchem czasu zdecydowaliśmy się poszerzyć naszą ofertę o aptekę i drogerię internetową, w ten sposób umożliwiamy możliwość korzystania z naszej oferty, o każdej porze dnia w dowolnej lokalizacji — mówi Maciej Bartkowski.
Według niego najważniejsze w prowadzeniu biznesu są wytrwałość i umiejętność dostosowywania się do aktualnych warunków. Potrzebny jest spryt, no i trochę szczęścia. Domeną firmy jest szeroki asortyment preparatów medycznych, w szczególności najlepszych marek dermokosmetyków aptecznych oraz poszukiwanych najczęściej produktów drogeryjnych, a także wysoki standard obsługi klienta. Czym firma się wyróżnia na tle konkurencji?
— Konkurencja w e-commerce szybko rośnie, a jej wyprzedzenie staje się dużym wyzwaniem. Należy „stworzyć alternatywę”, „myśleć inaczej!” i „być wyjątkowym”. Brzmi atrakcyjnie, ale nie jest to łatwe. Dlatego postawiliśmy sobie kilka zadań — opisuje Maciej Bartkowski.
Po pierwsze, wsłuchanie się w potrzeby klienta. To oznacza ciągłą pracę nad poprawą jakości świadczonych usług. Chodzi o to, ,aby współpraca z firmą dla klienta była nie tylko korzyścią biznesową, lecz także pozytywnym doświadczeniem.
— Uważamy, że wszystko, co można poprawić lub uprościć, będzie z korzyścią dla firmy i założonego celu, jakim jest zadowolony, powracający klient — dodaje Maciej Bartkowski.
Po drugie, tworzenie spójnego, pozytywnego wizerunku, pasującego do biznesu. To zadanie trudne i długofalowe.
— Nasza firma rodzinna nastawiona jest na otwarty dialog z otoczeniem, w którym działa, zyskuje w oczach klientów, a tym samym zwycięża w walce rynkowej. W warunkach silnej konkurencji to właśnie wizerunek firmy jest elementem decydującym o zdobyciu zaufania klienta — podkreśla Maciej Bartkowski.
Dlatego firma rzetelnie i systematycznie komunikuje się z otoczeniem — z mediami, kontrahentami oraz lokalnymi społecznościami. Informuje o własnych sukcesach. Bierze też udział w wydarzeniach branżowych, takich jak targi i konferencje. Po trzecie, według Macieja Bartkowskiego zadowolony pracownik równa się zadowolony klient.