Sanwil chce za dwa lata generować 50 proc. sprzedaży poza Polską

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 06-12-2005, 16:23

Sanwil, specjalizujący się w produkcji materiałów powlekanych, chce w ciągu dwóch lat zwiększyć sprzedaż eksportową do około 50 proc. z obecnych 36 proc. Spółka zamierza także zwiększyć udział przychodów z materiałów zaawansowanych technologicznie i luksusowych oraz konkurować w branży motoryzacyjnej - poinformował PAP prezes Jacek Rudnicki.

Sanwil, specjalizujący się w produkcji materiałów powlekanych, chce w ciągu dwóch lat zwiększyć sprzedaż eksportową do około 50 proc. z obecnych 36 proc. Spółka zamierza także zwiększyć udział przychodów z materiałów zaawansowanych technologicznie i luksusowych oraz konkurować w branży motoryzacyjnej - poinformował PAP prezes Jacek Rudnicki.

"Chcemy, by w przeciągu dwóch lat eksport stanowił nawet 50 proc. naszej sprzedaży"- powiedział prezes Sanwilu Jacek Rudnicki.

"Wdrażanie nowych linii technologicznych, wprowadzanie nowych kolekcji, udział w targach międzynarodowych - to wszystko ma na celu zwiększenie eksportu i docieranie do coraz szerszego grona odbiorców" - dodał.

Obecnie, poza Polską, Sanwil sprzedaje swoje produkty na Wschodzie, do Rosji, Ukrainy, Białorusi, Litwy oraz do większości krajów Europy Środkowo-Wschodniej i krajów Unii Europejskiej.

Prezes Sanwilu poinformował również, że spółka będzie stopniowo odchodzić od produkcji materiałów niskorentownych.

"Nasza strategia zakłada między innymi stopniowe odchodzenie od materiałów z najniższej półki. Chcemy zdecydowanie zwiększyć produkcję i sprzedaż materiałów luksusowych, na które jest coraz większe zapotrzebowanie. Planujemy, że produkcja tych materiałów będzie w przeciągu roku stanowić w granicach 1/3 wszystkich produktów" - powiedział Rudnicki.

W ramach strategii Spółka chce też bardziej zaistnieć w branży motoryzacyjnej. Obecnie przychody z tego segmentu działalności Sanwilu stanowią niewielki proc. wszystkich przychodów Spółki.

"W przeciągu pięciu lat chcielibyśmy zwiększyć ten poziom do minimum 10 proc. Trudno jest dzisiaj oceniać poziom sprzedaży, jednak na pewno chcemy konkurować na rynku wyrobów z branży motoryzacyjnej" - powiedział Rudnicki.

"Ponadto chcemy, by był to dodatkowy czynnik naszego rozwoju" - dodał.

W 2006 roku główną działalnością Sanwilu pozostanie jednak produkcja sztucznych skór, materiałów przeznaczonych dla przemysłu meblowego, medycznego, kaletniczego oraz odzieżowego.

"Ważnym segmentem w naszej sprzedaży są materiały techniczne wykorzystywane m.in. w przemyśle obronnym oraz przez służby ratownicze. Naszym atutem jest doskonale rozwinięte zaplecze produkcyjne i laboratoryjne pozwalające nam na produkcję bardzo nowoczesnych materiałów. Jest to nasz podstawowy kierunek rozwoju" - powiedział Rudnicki.

Obecnie około 35 proc. przychodów stanowi produkcja dla segmentu obuwniczego, kolejne 40 proc. dla meblowego (tapicerka), a pozostałą część sprzedaży stanowią materiały specjalne.

Prezes ocenia, że przychody spółki w 2005 roku będą na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznych.

"Choć ten rok był trudny ze względu na II kwartał, to jednak w trzecim widać było, że wyraźnie nadrabialiśmy zaległości. Aktualnie zakład pracuje pełną mocą na trzy zmiany" - powiedział Rudnicki.

W 2004 roku przychody Sanwilu wyniosły 40,8 mln zł, a zysk netto 8,4 mln zł. Po trzech kwartałach 2005 Sanwil miał 27,3 mln zł przychodów i 0,7 mln zł straty netto.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane