Selina rozgości się u nas

opublikowano: 24-05-2018, 22:00

Wywodząca się z Ameryki Łacińskiej marka hotelowa zadebiutuje w Polsce jesienią. Do końca 2019 r. stworzy 1000 miejsc noclegowych.

Selina rozwija się prężnie w ośmiu krajach Ameryki Łacińskiej, gdzie ma 24 hotele w miastach, nad morzem, a nawet w dżungli. Jeszcze w tym roku marka zacznie realizować wielki plan ekspansji — otworzy pierwsze hotele w Ameryce Północnej i Europie. Rozwój firmy, m.in. w Polsce, współfinansuje Adam Neumann, założyciel WeWork, które niedawno pojawiło się nad Wisłą z ofertą przestrzeni coworkingowych. W kwietniu inwestorzy dofinansowali Selinę 95 mln USD.

— Wybraliśmy Polskę jako jeden z pierwszych europejskich rynków, ze względu na duży potencjał. To kraj bardzo atrakcyjny turystycznie — oferuje wyjątkowe połączenie ciekawej historii i tradycji z bogatymi walorami przyrodniczymi. Dodatkowo jest bardzo dobrze skomunikowany — nawet z odległymi zakątkami świata. Nic więc dziwnego, że cieszy się coraz większą popularnością wśród obcokrajowców. Także Polacy coraz chętniej podróżują po swoim kraju i korzystają z usług hotelowych — mówi Steven Ohayon, wiceprezes Seliny.

Selinę interesują u nas przede wszystkim Kraków i Warszawa. Firma zapewnia, że prowadzi już rozmowy z potencjalnymi partnerami i kompletuje zespół, który będzie odpowiedzialny za zarządzanie hotelami i ekspansję marki w kraju.

Pierwszy hotel Seliny w Polsce prawdopodobnie ruszy jesienią, natomiast do końca 2019 r. marka chce mieć w polskiej ofercie tysiąc łóżek — i to już nie w dwóch, ale w trzech miastach.

Model biznesowy firmy polega na długoterminowym — zwykle 20-letnim — wynajmie atrakcyjnie położonych hoteli. Nieruchomości są odnawiane w partnerstwie z lokalnymi deweloperami, projektantami i artystami, co zajmuje trzy-cztery miesiące.

— W Warszawie i Krakowie chcemy pozyskać najpierw flagowe nieruchomości w śródmieściu, które pomieszczą po około 400 łóżek. W dalszej kolejności zamierzamy rozszerzyć działalność na inne dzielnice, bardziej oddalone od centrum miasta — mówi Steven Ohayon.

Na świecie Selina oferuje gościom różne opcje noclegowe — od akademików po prywatne, luksusowe pokoje i apartamenty. W ofercie ma także strefy coworkingowe i inne przestrzenie wspólne przeznaczone do odpoczynku, ale też integracji z innymi podróżnymi i miejscową ludnością, m.in. strefy wellness, kina, biblioteki, a także przestrzenie na koncerty, warsztaty i konferencje. Selina współpracuje z lokalnymi artystami i rzemieślnikami. Niektóre meble i inne elementy wystroju wnętrz marki są produkowane ręcznie albo pochodzą z recyklingu.

 

OKIEM EKSPERTA - Bartosz Turek, analityk Open Finance

Hotelowe oblężenie

Rosnący popyt na usługi noclegowe i coraz wyższe stawki za dobę to woda na młyn inwestorów, którzy chętnie wykorzystują dobrą koniunkturę do budowy nowych obiektów.

Hoteli w połowie 2017 r. było o 3,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Mimo to o wolny pokój jest coraz trudniej, a stawki za wynajem idą w górę, bo popyt rośnie szybciej niż podaż. Według danych GUS-u, turyści w Polsce najczęściej wybierają hotele, motele i pensjonaty, w których w 2017 r. udzielono 47,1 mln noclegów, o 6,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Z innych obiektów korzystamy wyraźnie rzadziej, ale np. turyści odwiedzający duże miasta bardzo chętnie wybierali hostele. Z noclegów przez nie oferowanych skorzystali w 2017 r. ponad 1,5 mln razy, czyli o 23,4 proc. częściej niż rok wcześniej.

 

15 Do tylu nowych krajów Selina planuje wejść do końca 2018 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Gołasa

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Handel / Selina rozgości się u nas