Polska spółka automatyzująca obsługę klienta z wykorzystaniem sztucznej inteligencji została zauważona przez fundusz należący do założyciela linii Emirates.
Firma SentiOne poinformowała o rozpoczęciu współpracy z funduszem inwestycyjnym Seed Group, należącym do szejka Saeeda bin Ahmeda Al Maktouma, członka dubajskiej rodziny królewskiej, twórcy linii lotniczych Emirates czy przedsiębiorstwa inwestycyjnego Dubai World. Polska spółka przy wsparciu funduszu ma szansę wejść ze swoimi usługami do Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz na rynek Bliskiego Wschodu i północnej Afryki, dokładając cegiełkę do procesu transformacji cyfrowej w tym regionie. SentiOne specjalizuje się w monitoringu internetu i mediów społecznościowych, zajmuje się automatyzacją obsługi klienta w firmach (bazującą na sztucznej inteligencji), instaluje chatboty i voiceboty.

Firma zapowiada, że jeszcze w tym roku na nowych rynkach zrealizuje minimum cztery pilotażowe wdrożenia— za cel obrała firmy z sektorów bankowego, opieki zdrowotnej, użyteczności publicznej i telekomunikacji. Średnia wartość jednego wdrożenia wyniesie 1,6 mln USD. Kamil Bargiel, prezes i założyciel SentiOne, mówi, że obecnie spółka szkoli partnerów w zakresie wykorzystania jej rozwiązań technologicznych, przygotowuje się do udziału w pierwszych przetargach, dopracowuje materiały sprzedażowe itp.
Seed Group, jak czytamy w komunikacie spółki, zaoferował SentiOne wsparcie w „dotarciu do właściwych odbiorców, znalezieniu nowych potencjalnych klientów, uzyskaniu dostępu do najważniejszych decydentów w spółkach państwowych i sektorze prywatnym oraz skutecznym promowaniu technologii i usług opartych na sztucznej inteligencji w regionie”.
— Mamy nadzieję, że współpraca z SentiOne przyspieszy komercyjne wdrożenie sztucznej inteligencji i powiązanych z nią narzędzi w firmach w całym regionie, by pomóc im w szybkim rozwoju i optymalnym wykorzystaniu przestrzeni cyfrowej — powiedział Hisham Al Gurg, prezes Seed Group, funduszu, który przez 17 lat aktywności zarządzał portfelem inwestycji o wartości ponad 1,6 mld USD (zainwestował w 42 start-upy z całego świata).
SentiOne współpracuje z ponad 400 markami na ponad 30 rynkach — ma biura m.in. w Londynie, Meksyku i Budapeszci, a wśród klientów m.in.: Procter & Gamble, McDonald’s, Nike, Unilever, Beiersdorf, Tesco.
Bartosz Baziński, współzałożyciel SentiOne, w rozmowie z „PB” w 2020 r. przyznał, że w czasie pandemii popyt na automatyzację obsługi klienta mocno wzrósł, co wymusiło na spółce m.in. zatrudnienie dodatkowych pracowników i utworzenie nowych działów. Nadmienił wówczas, że plan wprowadzenia spółki na giełdę pozostaje otwarty. Wcześniej firma była finansowana przez fundusze Leonarto i Venture FIZ oraz korzystała ze wsparcia aniołów biznesu.