Sheepla odciąży e-sklep

Anna BełcikAnna Bełcik
opublikowano: 2014-03-03 00:00

Sheepla ma własne rozwiązanie logistyczne dla branży e-commerce. Ze wsparciem inwestora będzie je rozwijać w Polsce i w Rosji. Jeśli plan się powiedzie — także globalnie

Sheepla to platforma logistyczna dla branży e-commerce. Z założenia ma automatyzować i tym samym upraszczać procesy nadawania, rozliczania i monitorowania przesyłek kurierskich. Działający w systemie Software as a Service produkt został zbudowany przez zespół, na czele którego stoją Piotr Stencel i Roman Baluta, współwłaściciele spółki Sheepla. Nad projektem pracowali od trzech lat, pierwotnie angażując w niego własne pieniądze. Teraz prace będą kontynuować już we współpracy z inwestorem. Platformą zainteresował się fundusz venture capital Impera Seed Found. I zadeklarował inwestycję w wysokości 2,5 mln zł, wypłacaną w trzech transzach (uzależnionych od efektów komercjalizacji produktu, w tym liczby pozyskanych klientów, liczby przesyłek „przechodzących” przez system, rozwoju technologii, usługi i funkcjonalności czy oczywiście realizacji założeń finansowych).

PRZESYŁKA POD KONTROLĄ: Reprezentowany przez Łukasza Kręskiego (z prawej) fundusz Impera Seed Found
 rozpoczął współpracę z firmą Sheepla i zainwestuje 2,5 mln zł. — Inwestycja pozwoli nam zwiększyć sprzedaż, zwłaszcza
 że ambicją firmy jest działalność w skali globalnej — mówi Piotr Stencel z Sheepla. [FOT. MW]
PRZESYŁKA POD KONTROLĄ: Reprezentowany przez Łukasza Kręskiego (z prawej) fundusz Impera Seed Found rozpoczął współpracę z firmą Sheepla i zainwestuje 2,5 mln zł. — Inwestycja pozwoli nam zwiększyć sprzedaż, zwłaszcza że ambicją firmy jest działalność w skali globalnej — mówi Piotr Stencel z Sheepla. [FOT. MW]
None
None

Sprzedaż rozwiązania już teraz prowadzona jest w Polsce i w Rosji, gdzie firma zdążyła już uruchomić swoją filię. Zespół ma też zakusy na kolejne rynki, najpierw państw Unii Europejskiej, potem na działalność globalną.

Sheepla na swojej platformie integruje usługi m.in. takich kurierów, jak InPost, DHL Polska, Poczta Polska, DPD Polska, K-EX, UPS Polska. Z drugiej strony firmie udało się pozyskać blisko 200 e-sprzedawców z Polski i ok. 100 z Rosji, jednak jej sukces rynkowy i finansowy będzie w dużej mierze uzależniony od zwiększenia skali działania.

Produkt dla e-commerce

— Narzędzie może być wykorzystywane zarówno przez duże e-sklepy, jak i przez małych i średnich przedsiębiorców, działających w e-commerce. Z technicznego punktu widzenia nie stanowi to dla nas różnicy. Wciąż jesteśmy na początku drogi biznesowej i cały czas budujemy portfel klientów. Już teraz współpracujemy m.in. z AlmiDecor, księgarniami Matras czy dostawcą artykułów stomatologicznych, sklepem Marrodent — wylicza Piotr Stencel.

Dostęp do platformy w Polsce sprzedawana jest w ramach miesięcznych abonamentów, których cena uzależniona jest głównie od ilości zlecanych przez sklep przesyłek kurierskich. Najtańszy pakiet kosztuje 25 zł. Rozliczenie następuje na poziomie Sheepla — e-sprzedawca; „podłączenie” do systemu firmy kurierskiej jest bezpłatne (te według własnych cenników rozliczają się już indywidualnie z własnymi zleceniodawcami). W Rosji firma stosuje nieco inny sposób rozliczenia, niekiedy pobierając opłaty również od kurierów.

Współpraca z inwestorem

Zdaniem Łukasza Kręskiego, prezesa i partnera zarządzającego Impera Capital, Sheepla wypełnia lukę, jaka istnieje zarówno na polskim, jak i wielu zagranicznych rynkach.

— Logistyka była dotychczas dość słabym ogniwem e-commerce. Obecnie sytuacja się zmienia, ale nadal ten segment rynku potrzebuje nowych rozwiązań technologicznych i informatycznych, by działać sprawniej. A platforma Sheepla w bardzo prosty sposób integruje kurierów ze sklepami oraz klientami docelowymi. Rozwiązanie jest więc idealną odpowiedzią na potrzeby tego rynku. Ma ono również dość duży potencjał rozwojowy, także na rynkach zagranicznych, bo zarówno w Europie, jak i w Stanach Zjednoczonych firmy z branży e-commerce cały czas poszukują tego typu narzędzi — zaznacza Łukasz Kręski. Sheepla — już przy wsparciu inwestorskim — będzie pracować nad zwiększeniem poziomu sprzedaży, ale również nad wprowadzeniem nowych funkcjonalności w obrębie platformy.

Pozyskane pieniądze będą przydatne np. przy wdrażaniu usługi logistycznej SameDay Delivery.

— Obecnie wdrażamy ją wspólnie z firmą X-press Couriers. Pracujemy też nad Sheepfinder, czyli widgetem do śledzenia przesyłek bezpośrednio ze strony sklepu internetowego. A dodatkowo planujemy dostosowanie naszego narzędzia również do kurierskich przesyłek firmowych, co mogłoby poprawić organizację pracy recepcji w biurach i dużych firmach. Rozwiązanie testujemy w kraju przy współpracy z firmą Microsoft — mówi Piotr Stencel.