Shell się digitalizuje

opublikowano: 08-12-2019, 22:00

Krakowskie centrum przenosi koncern w cyfrową przyszłość. Przybywa miejsc pracy, w tym najwyższego szczebla

W krakowskim centrum operacji biznesowych Shella od września pracuje pierwszy w historii oddziału Polak na stanowisku wiceprezydenta koncernu — to Piotr Kuberka, globalny dyrektor ds. procesów podatkowych.

Krakowskie centrum Shella, którym kieruje Agnieszka Pocztowska,
otrzymało w rok 25 tys. aplikacji na ogłoszenia rekrutacyjne. Może to efekt
nagród? Firma dostała m.in. WellPower, która docenia przyjazne środowisko
pracy, oraz nagrodę Państwowej Inspekcji Pracy dla bezpiecznego pracodawcy
(jako jedyna firma nieprodukcyjna). Od początku roku wprowadziła 100 rozwiązań
(w infrastrukturze biurowej i dotyczących zmian nawyków pracowników), dzięki
czemu udało się zredukować emisję dwutlenku węgla i ilość wytwarzanych śmieci o
20 proc.
Zobacz więcej

DOBRE FLUIDY:

Krakowskie centrum Shella, którym kieruje Agnieszka Pocztowska, otrzymało w rok 25 tys. aplikacji na ogłoszenia rekrutacyjne. Może to efekt nagród? Firma dostała m.in. WellPower, która docenia przyjazne środowisko pracy, oraz nagrodę Państwowej Inspekcji Pracy dla bezpiecznego pracodawcy (jako jedyna firma nieprodukcyjna). Od początku roku wprowadziła 100 rozwiązań (w infrastrukturze biurowej i dotyczących zmian nawyków pracowników), dzięki czemu udało się zredukować emisję dwutlenku węgla i ilość wytwarzanych śmieci o 20 proc. Fot. WM

— To ważny sygnał dla pracowników i dowód rosnącej wagi krakowskiego oddziału. Piotr wraz z globalnym zespołem zarządczym ds. finansowych współdecyduje o całej strategii finansowej firmy. Jest tylko kwestią czasu, kiedy pojawią się kolejne równie wysokie pozycje — mówi Agnieszka Pocztowska, dyrektor generalna Shell Business Operations w Krakowie.

Dane, analiza, rekomendacja

W krakowskim oddziale Shella pracuje około 70 osób na stanowiskach o globalnym zasięgu. Przybywa ich, bo krakowski oddział zajmuje się coraz bardziej zaawansowanymi operacjami.

— Od tego roku funkcjonuje nowy dział — technical asset operations, który przetwarza i analizuje dane wykorzystywane do optymalizacji produkcji i wydobycia. Zgromadzone w Krakowie dane mają ogromny potencjał, aby generować przydatną dla koncernu wiedzę. W dziale pracuje obecnie 40 osób, ale jest potencjał na więcej. Poszukujemy do niego nie tylko analityków, ale także inżynierów — mówi Agnieszka Pocztowska.

Krakowskie centrum skupia się też na transformacji technologicznej. Na początku tego roku powstał także dział kreacji i relacji zewnętrznych, w którym pracuje około 30 osób. Zespół opracowuje globalne kampanie koncernu (w tym dotyczące projektów Shell Eco-marathon, Make the Future), pomaga w tworzeniu wystąpień członków zarządu czy opracowuje przygotowanie i komunikację globalnych raportów Shella, w tym dotyczących zrównoważonego rozwoju czy scenariuszy przyszłości energetycznej.

— Podobny dział znajduje się także w Azji, ale ze względu na dostępność pracowników ze znajomością języków to w tym obszarze będzie dominował Kraków — mówi szefowa Shell Business Operations.

Shell chce być też coraz bardziej „agile”, dlatego w jednym z działów w Krakowie działa zespół ds. transformacji, który szuka nowych rozwiązań w obsłudze klientów, w tym z wykorzystaniem chatbotów i aplikacji mobilnych.

27 osób na miejsce

Pracy przybywa, pracowników też. W tym roku firma przyjęła ponad 900 osób na etaty i staże, z czego ponad 400 na nowe stanowiska, przekraczając w ubiegłym tygodniu poziom 4 tys. zatrudnionych. Najwięcej osób pracuje w dziale operacji finansowych — 1,8 tys., obsługą klienta zajmuje się ponad 800, operacjami HR 450, kontraktowaniem i fakturami ponad 350, łańcuchem dostaw około 100, handlem i dostawami 200. W I kw. przyszłego roku Shell Business Operations Kraków wprowadzi się do szóstego budynku w kompleksie Shell Energy Campus na Czerwonych Makach.

— W tym roku otrzymaliśmy 25 tys. aplikacji na ogłoszenia rekrutacyjne. Mamy ambicje dotyczące zróżnicowania populacji zatrudnionych. Chcemy aktywizować osoby z niepełnosprawnościami, których dziś zatrudniamy 35, i osoby powyżej 50. roku życia, które stanowią tylko 2-3 proc. naszych pracowników. Jesteśmy na tyle elastyczni, że praca znajdzie się dla każdego. Współpracuję m.in. z urzędem miasta i jednostkami zajmującymi się aktywizacją osób z niepełnosprawnościami. Chcemy też zatrudniać więcej cudzoziemców, którychjest w firmie ponad 700. Reprezentują ponad 50 narodowości, ale w przypadku obywateli spoza UE uzyskanie wszystkich zezwoleń trwa jednak czasem nawet pół roku — mówi Agnieszka Pocztowska.

70 tys. Tyle osób pracuje w sektorze nowoczesnych usług biznesowych w Krakowie, w całym kraju jest ich 307 tys. — wynika z danych ABSL z czerwca tego roku.

78 proc. Tylu pracowników sektora obsługuje cztery główne kategorie procesów (IT, finanse i księgowość, obsługa klienta oraz BFSI, czyli bankowość, usługi finansowe i ubezpieczenia).

Sprawdź program konferencji "Digital Marketing", 26-27 lutego 2020, Warszawa >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy