Sheraton będzie należał do Mariotta

AD, wsj.com
opublikowano: 2015-11-16 15:50

Spółka Mariott International, operator hoteli tej marki, poinformowała o przejęciu konsorcjum hotelowego Starwood Hotels za kwotę 12,2 mld USD, co ma jej zapewnić tytuł największej sieci hotelowej świata. Do Starwood należy m.in. marka Sheraton.

Po upublicznieniu informacji akcje Mariott International zwyżkowały 1,7 proc., zaś Starwood spadały 4,2 proc.

Dieter Karner/Wikipedia

W momencie połączenia sieci nowy Mariott będzie operatorem łącznie 5,5 tys. hoteli na całym świecie działających pod 30 markami, z łączną liczbą 1 mln 100 tys. pokoi.

Prezes Mariott International przyznała, że przejęciem spółka interesowała się od wiosny 2015 r., gdy Starwood ogłosiła możliwość sprzedaży.

Starwood Hotels jest operatorem wielu marek hotelowych, m.in. Sheraton, Le Meridien, Westin, W hotels.