Sieć Schlecker testuje Hygienikę

Za dwa tygodnie Wiesław Włodarski zdecyduje, ile akcji Hygieniki dokupi. Wszystko w rękach Austriaków.

Więcej akcji Hygieniki w zamian za obecność na półkach całej europejskiej sieci Schlecker. Tak sprawę zwiększenia zaangażowania w giełdowego producenta pieluch stawia Wiesław Włodarski, prezes FoodCare. Inwestor ma obecnie ponad 5 proc. akcji w Hygienice, która za 3 mln EUR przejmuje połowę udziałów w polskiej sieci upadłych drogerii Schlecker, liczącej u nas 180 sklepów.

Druga połowa udziałów oraz 1,2 tys. placówek w Austrii, we Włoszech, w Belgii i Luksemburgu jest własnością austriackiego funduszu Tap 09. Polska sieć, zgodnie z planami Kamila Kliniewskiego, prezesa Hygieniki, ma się rozrosnąć do 500 punktów w ciągu pięciu lat, a do sfinansowania tego rozwoju potrzebuje inwestora. To miałaby być rola dla Wiesława Włodarskiego.

— Kupię jak najwięcej akcji Hygieniki, jeśli wejdę do europejskich sklepów sieci Schlecker z markami FoodCare i Hygieniki — deklaruje prezes FoodCare.

— Testujemy produkty, ale na razie tylko Hygieniki. Jeszcze nie zdecydowaliśmy, czy będą dostępne we wszystkich naszych placówkach — odpowiada Rudolf Haberleitner, szef funduszu Tap 09. Wiesław Włodarski zamierza podjąć decyzję o ewentualnym zwiększeniu zaangażowania za dwa tygodnie.

— Wtedy spotykam się z szefem sieci Schlecker i podejmędecyzję. Chciałbym, żeby Bambino [marka Hygieniki — red.] i marki FoodCare weszły na półki wszystkich drogerii Schlecker zakupionych przez austriacki fundusz. Mamy potencjał do stworzenia silnej grupy spożywczo-chemicznej, ale potrzebujemy jak najszerszej sieci dystrybucji. To mają nam dać właśnie drogerie — mówi Wiesław Włodarski.

Miejsce na żywność na pewno się znajdzie. Pytanie tylko, czy polską. Nowa koncepcja dla Schleckera, opracowana przez Rudolfa Haberleitnera, to szyld Dayli i zmiana zawartości półek. Poza kosmetykami i chemią trafią na nie m.in. ubrania, napoje, chleb, a klienci będą mogli skorzystać z usług pocztowych, zjeść w bistro czy wypożyczyć samochód.

— W każdym miejscu chcemy bazować na lokalnych dostawcach — zaznacza Rudolf Haberleitner. Pierwszy w ten sposób zorganizowany sklep ma zostać otwarty pod koniec listopada w Austrii.

W Polsce remonty ruszą pełną parą na początku roku, bo według prezesa Tap 09, po pierwszym półroczu 2013 r. wszystkie będą już działały jako Dayli. Pekao OFE poinformował wczoraj o zwiększeniu zaangażowania w Hygienikę z 6,5 proc. do 16,3 proc. akcji. Akcje sprzedawał podmiot kontrolowany przez prezesa Kamila Kliniewskiego — TC Capital zmniejszył udział z 19,9 do 10,05 proc.

— Fundusz nie mógł objąć wyemitowanych przez nas warrantów, a widząc najwyraźniej, że się rozwijamy chciał więcej zainwestować w spółkę — komentuje Kamil Kliniewski, prezes Hygieniki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Sieć Schlecker testuje Hygienikę