Siemens i Deutsche Bahn budują pociąg wodorowy

opublikowano: 26-11-2020, 13:22

Koncern energetyczny i niemiecki przewoźnik kolejowy rozpoczynają wspólną pracę nad projektem pociągu napędzanego wodorem. Prototyp ma wyjechać na tory w 2024 roku.

Siemens Mobility i Deutsche Bahn opracowały plany wypróbowania pociągu z wodorowymi ogniwami paliwowymi, co stanowi najnowszy przykład dużych firm zwracających się w stronę technologii, która może mieć znaczący wpływ na ślad środowiskowy systemów transportowych.

Zgodnie ze wspólnym oświadczeniem wydanym na początku tego tygodnia, proces ma się rozpocząć w 2024 roku. Pociąg ma wówczas połączyć miasta Tübingen, Horb i Pforzheim w landzie Badenia-Wirtembergia na południu Niemiec.

Prototypowy skład, znany jako Mireo Plus H, będzie korzystał z ogniwa paliwowego i akumulatora litowo-jonowego. Składa się z dwóch wagonów i ma zasięg do 600 km. Będzie mógł się pochwalić maksymalną prędkością 160 km/h.

Deutsche Bahn na potrzeby projektu ma częściowo wyremontować jeden ze swoich zakładów serwisowych. Aktualnie przewoźnik ma ok. 1300 pociągów napędzanych silnikiem wysokoprężnym na trasach regionalnych. Ponadto około 40 proc. rozległej sieci kolejowej w Niemczech nie jest jeszcze zelektryfikowana.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ARŻ, CNBC

Polecane