SIP, czyli nowe centrum komunikacji

Dominika Masajło
opublikowano: 2017-07-19 22:00
zaktualizowano: 2017-07-19 20:19

Nowa technologia w strefie biznesowej może być alternatywą dla tradycyjnej telefonii. Oferuje jednak większą funkcjonalność.

SIP (ang. Session Initiation Protocol) jest technologią, która za sprawą zespołu komend umożliwia przekazywanie połączeń głosowych przez internet, podobnie jak w Skype. Jednak to, co przede wszystkim odróżnia SIP od standardowej telefonii, to możliwość korzystania z usług różnych operatorów telekomunikacyjnych przy użyciu istniejącego w firmiełącza internetowego. Warto zaznaczyć, że SIP to niejedyny protokół pozwalający na takie działania, ale — jak informują specjaliści — obecnie wykorzystywany jest on w największej liczbie urządzeń.

— W przypadku zastosowań biznesowych o sile SIP decyduje możliwość zintegrowania tej sieci z innymi rozwiązaniami telekomunikacyjnymi w firmie, co przekłada się na tworzenie środowiska UC (Unified Communication), czyli zespoleniu wielu kanałów komunikacyjnych w jeden system. Telefonia SIP może być więc dla pracownika wydajnym centrum komunikacyjnym, integrującym w ramach jednego interfejsu usługi telefoniczne, wideokonferencyjne, wiadomości tekstowe, a także monitorowanie dostępności — mówi Marcin Rusewicz z firmy MCX Telecom.

Jego zdaniem, technologia ta przydatna jest nie tylko w przedsiębiorstwach typu call center lub contact center. Na SIP skorzystają także firmy o rozproszonej strukturze, mające oddziały w wielu miastach w kraju i za granicą. A to za sprawą prostego systemu wideokonferencyjnego, który umożliwia pracownikom kontakt bez konieczności poświęcania czasu i pieniędzy na podróż.