Skąd wziąć pomysł na biznes

opublikowano: 27-05-2021, 20:00

„Jak założyć własną firmę” — to darmowy kurs w bazie Akademii PARP, który bije rekordy popularności wśród jej uczestników.

W czasie pandemii sporo przedsiębiorców i ich pracowników decyduje się na podnoszenie kwalifikacji zawodowych. Dowodem na to jest rekordowe zainteresowanie przedstawicieli biznesu bezpłatnymi szkoleniami on-line z bazy Akademii Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP). To interaktywna platforma edukacyjna, która pomaga przedsiębiorcom rozwijać umiejętności przydatne w prowadzeniu działalności gospodarczej.

W pierwszym kwartale bieżącego roku portal e-learningowy miał 60 tys. użytkowników, czyli dwa razy więcej niż rok wcześniej. Największym zainteresowaniem wśród uczestników Akademii PARP cieszy się kurs „Jak założyć własną firmę”. Ukończyło go ok. 13 tys. osób. Eksperci pomogli im odpowiedzieć na pytanie, skąd wziąć pomysł i pieniądze na biznes.

– W ostatnim czasie wydajemy uczestnikom Akademii aż tysiąc certyfikatów tygodniowo. To oznacza, że miesięcznie aż 4 tys. osób jest zainteresowanych zdobywaniem nowych kompetencji i wiedzy. W rzeczywistości ta liczba jest jeszcze większa, bo nie każda osoba, która ukończyła kurs, jest zainteresowana certyfikatem – mówi Michał Polański, dyrektor departamentu wsparcia przedsiębiorczości w PARP.

Obecnie w ofercie Akademii PARP są 32 szkolenia przeznaczone dla szefów firm i ich pracowników oraz przyszłych przedsiębiorców. Biznesowe kursy dotyczą takich dziedzin jak finanse, prawo, zarządzanie, marketing i rozwój kompetencji osobistych.

– Zaletą edukacji online jest możliwość podjęcia decyzji o czasie i miejscu nauki. To, co dodatkowo wyróżnia Akademię PARP, to możliwość bieżącej oceny szkoleń. Duży nacisk kładziemy na współtworzenie portalu przez jego użytkowników, co ostatecznie wpływa na wzrost jakości kursów – podkreśla Michał Polański.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane