Many Mornings organizuje kampanię charytatywną „Skarpetki, które pomagają”. W projektowaniu każdego wzoru brała udział znana osobistość. Dochód ze sprzedaży limitowanej edycji 2 tys. par skarpetek zostanie przekazany wybranym fundacjom.
Wspólne projektowanie dobra
Od początków marce przyświecała idea pomagania, nie tylko przez poprawianie nastroju kolorowymi skarpetkami, ale przede wszystkim przez działania społeczne. Firma wspierała fundacje i inicjatywy społeczne, oddając procent ze sprzedaży wybranych modeli skarpet na cele charytatywne. Współpracowała m.in. z Fundacją Dr Clown przy szyciu małpek z niesprzedanych skarpet, które trafiły do szpitali w całej Polsce, a na 33. Finał WOŚP przygotowała limitowane narty w charakterystyczne paski nawiązujące do firmowych wzorów. W marcu, z okazji Światowego Dnia Zespołu Downa, przekazała 21 proc. dochodu ze sprzedaży specjalnego wzoru na rzecz Fundacji Oczami Brata.
– Chcieliśmy stworzyć coś, co połączy naszą codzienną kreatywność z realnym wpływem społecznym. Pomysł, by zaprosić znane i lubiane osoby do stworzenia autorskich wzorów był naturalnym rozwinięciem tej idei. To forma wspólnego projektowania dobra — mówi Adrian Morawiak, współzałożyciel Many Mornings.
Firmie zależało na autentyczności, dlatego do współpracy zaproszono ludzi nie tylko rozpoznawalnych, lecz także zaangażowanych społecznie — niezależnie od tego, czy robią to publicznie, czy prywatnie. Najważniejsze dla Many Mornings było to, by każda z tych osób miała silną motywację do wsparcia konkretnej fundacji i była gotowa zaangażować się w proces twórczy. Jednocześnie marka chciała pokazać, że bycie artystą i twórcą może przybierać różne formy. Dlatego postawiła na różnorodność — zarówno jeśli chodzi o styl, jak i obszar działalności zaproszonych osób. Wśród twórców znaleźli się przedstawiciele świata sztuki, kulinariów, edukacji, nauki, aktywizmu i przestrzeni cyfrowej.
Wzory z historią
Zaproszeni do udziału w akcji wybrali fundacje, które są im bliskie. To organizacje społeczne, które pomagają ludziom i zwierzętom, zajmują się edukacją, zdrowiem i wspieraniem marginalizowanych grup. Skarpetki zaprojektowali m.in. Jakub Tylman (Schronisko w Gaju), Joanna Okuniewska (Fundacja Daj Herbatę), Vogule Poland (Fundacja Koteria), Roślinna Baza (Azyl Chrumkowo), Maciej Okraszewski (Lekarze bez Granic) i Jurek Owsiak (Fundacja Tara). Celem akcji jest zebranie 500 tys. zł, które zostaną bezpośrednio przekazane wybranej fundacji.
– Od lat rodzinnie wspomagamy Fundację Tara, która opiekuje się końmi. Możecie wybrać ulubieńca i poświęcić jemu swoje wsparcie, które przełoży się na jego komfort, a przede wszystkim zmieni postrzeganie świata, w którym niestety człowiek potrafił już bardzo te zwierzęta skrzywdzić – mówi Jerzy Owsiak.
Każda para skarpetek nawiązuje do charakterystycznych haseł czy elementów, które są kojarzone z influencerem, który ją zaprojektował.
– W moich podcastach często żartowałam z tekstów, które słyszy się od znajomych w okresie singielstwa. Niby mają nas pocieszać, zachęcać do szukania miłości i nabrania innej perspektywy, ale te słynne „tego kwiata jest pół świata” czy „oceany pełne ryb” oznaczają dla nas zazwyczaj, no właśnie, pola chwastów albo ocean z rybami, z których każda ma coś nie tak. I to chciałam pokazać na skarpetkach – tłumaczy Joanna Okuniewska.
Każda z zaproszonych osób brała udział w tworzeniu wzoru — od pomysłu i inspiracji po wybór kolorów. Marka pomagała na każdym etapie, zapewniając wsparcie zespołu projektowego. Rezultatem tej współpracy są wzory, które mają oddawać charakter i wartości ich autorów, a przy tym wpisują się w stylistykę Many Mornings.
Pieniądze ze sprzedaży skarpet zostaną przeznaczone na konkretne działania operacyjne. Fundacja Chrumkowo planuje za nie kupić m.in. 20 ton warzyw i owoców lub 33 tony zboża – podstawowego składnika diety podopiecznych azylu. Stowarzyszenie mali bracia Ubogich przygotuje śniadanie wielkanocne dla 450 seniorów. Fundacja Daj Herbatę zapewni 10 tys. posiłków dla osób w kryzysie bezdomności. Fundacja Koteria będzie miała fundusze na 1 tys. budek na zimę dla wolno żyjących kotów. Z kolei Lekarze bez Granic wykorzystają darowiznę na zakup żywności terapeutycznej dla 275 dzieci z ciężkim niedożywieniem, 830 zestawów medycznych oraz szpitalnych namiotów polowych, wykorzystywanych w sytuacjach kryzysowych.
Akcja „Skarpetki, które pomagają”, prowadzona na stronie www.manymornings.com, trwa do końca kwietnia.