Skończyły się czasy złotoustych ignorantów

MK
22-06-2007, 00:00

Nic nie znaczą najpiękniejsze słowa, jeśli nie towarzyszy im właściwe działanie.

Nic nie znaczą najpiękniejsze słowa, jeśli nie towarzyszy im właściwe działanie.

Doskonale ujął to amerykański eseista Ralph Emerson: „To, kim jesteś, krzyczy tak głośno, że nie słyszę, co mówisz”. Z kolei Ingvar Kamprad, właściciel imperium handlowego IKEA, chce, by jego pracownicy podróżowali drugą klasą i wynajmowali tańsze hotele. Ich szef — chociaż należy do najbogatszych ludzi na świecie — sam jeździ 18-letnim volvo.

Natomiast Lee Iacocca ratował Chryslera od bankructwa, wprowadzając drakońskie oszczędności. Ale najpierw wymagał od siebie: swoją pensję obniżył do dolara rocznie. Inaczej program oszczędnościowy wdrażał dyrektor pewnego towarzystwa ubezpieczeniowego. Poinformował podwładnych o zwolnieniach i redukcji wynagrodzeń, po czym prywatnym samolotem poleciał na weekend golfowy do Kalifornii. Zbulwersowani pracownicy zadbali, by menedżer stracił stanowisko.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / / Skończyły się czasy złotoustych ignorantów