Słaby grudzień brytyjskich spożywczaków

opublikowano: 07-01-2020, 13:02

Ostatni miesiąc minionego roku okazał się rozczarowaniem dla brytyjskich sklepów spożywczych. Konsumenci ograniczali wydatki w efekcie czego odnotowano najsłabszy wzrost sprzedaży świątecznej od pięciu lat.

Według danych firm Nielsen i Kantar, sprzedaż supermarketów w Wielkiej Brytanii wzrosła jedynie nieznacznie. Nielsen zanotował wzrost o 0,5 proc. w ciągu czterech tygodni zakończonych 28 grudnia. To najniższa dynamika od 2014 r. Z kolei analizy Kantar wskazują, że sprzedaż artykułów spożywczych wzrosła tylko o 0,2 proc. w ciągu 12 tygodni do 29 grudnia, co w tym przypadku oznacza najwolniejsze tempo wzrostu od 2015 r.

Nie było śladu determinacji i pośpiechu po wyborach, na które to czynniki liczyło wielu obserwatorów rynku w ostatnich tygodniach przed Bożym Narodzeniem, a kupujący uważnie obserwowali swoje budżety  - ocenił Fraser McKevitt, szef działu sprzedaży detalicznej i konsumentów w Kantar. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu