Będą filmy promocyjne i udział w targach na Zachodzie. Akcję sponsoruje Unia.
Ponad 12 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego powędruje do czternastu beneficjentów, m.in. samorządów i parków przemysłowych. To efekt zakończonego konkursu na unijne dotacje na promocję terenów inwestycyjnych. Łączna wartość projektów wynosi blisko 15 mln zł.
Największa kwota dofinansowania — prawie 1,6 mln zł — pójdzie powędruje do władz województwa śląskiego. Na targach we Francji, Austrii i Niemczech będą promowały 30 terenów inwestycyjnych, zgłoszonych do IV edycji konkursu "Grunt na medal 2010". Całkowity koszt projektu to ponad 1,8 mln zł.
Po raz kolejny po fundusze unijne na promocję oferty inwestycyjnej sięga Częstochowa. Dotację ponad 1,3 mln zł wykorzysta na kampanię, która ruszy w 2012 r. i potrwa do 2013 r.
— Mamy zaplanowane przygotowanie profesjonalnego filmu promocyjnego, materiałów i spotkań promocyjnych, a także udział w targach promocji inwestycyjnej oraz kampanię w prasie i internecie — mówi Włodzimierz Tutaj, rzecznik Urzędu Miasta w Częstochowie.
Kampania będzie promować kilkaset hektarów gruntów w różnych częściach miasta.
— 2 ha w centrum miasta mamy przeznaczone pod hotel, 100 ha w północnej części na centra logistyczne i handlowe. W ich sąsiedztwie 30 ha kupiła już IKEA, która wybuduje tam centrum handlowe. Kolejne 200 ha planujemy przeznaczyć pod przemysł — wymienia Jarosław Ferenc z Urzędu Miasta w Częstochowie.
Po raz kolejny udało się zdobyć dotację na promocję inwestycyjną Rybnikowi. Otrzymał ponad 1,4 mln zł dofinansowania na projekt za ponad 1,7 mln zł. Pod koniec roku miasto ruszy z ogólnopolską kampanią reklamującą 31 ha gruntów przemysłowych w dzielnicy Kłokocin.
— To bardzo dobrze zlokalizowany teren, położony blisko węzła z autostradą A1, niedaleko miejsca, w którym w przyszłości będzie przebiegać droga ekspresowa Pszczyna—Racibórz. W sąsiedztwie znajduje się również lotnisko. Obecnie sportowe, w przyszłości ma być biznesowe, obsługujące loty krajowe — mówi Mateusz Motyka z rybnickiego magistratu.
Miasto chce zaprezentować je m.in. na międzynarodowych targach nieruchomości w Monachium i Cannes w 2012 r.
— Planujemy też dużą kampanię promocyjną: od stron internetowych przez reklamę outdoorową po prasę i telewizję. Takie działania przynoszą efekty. Dzięki poprzednim kampaniom zwiększyło się zainteresowanie terenami inwestycyjnymi, ale i samym miastem. Mamy dużo zapytań od inwestorów, firm szukających rynku zbytu, a także od potencjalnych przyszłych mieszkańców. Rybnik stał się bardziej rozpoznawalny. Promujemy konkretne tereny inwestycyjne, ale przy okazji walory miasta, mieszkańców, wskazujemy zasoby i atrakcje — zaznacza Mateusz Motyka.
Samorządy i instytucje otoczenia biznesu nadal mają szansę na zdobycie dotacji na promocję oferty dla inwestorów. 6 kwietnia ruszył bowiem kolejny nabór w ramach Działania 1.1.2 Promocja inwestycyjna. Pula wynosi 2 mln EUR (około 7,9 mln zł).