Sławy YouTube'a będą promować Polskę

Polska Organizacja Turystyczna (POT) coraz częściej stawia na promocję w sieci.

Polska Organizacja Turystyczna (POT) coraz częściej stawia na promocję w sieci. Najnowszy projekt realizowany z pomocą podróżniczych youtuberów, którzy mają od 200 tys. do 2 mln śledzących na YouTubie, właśnie ujrzał światło dzienne. W Google Campus, który wspiera projekt, POT zainaugurowała kampanię #VisitPoland.

— Naszym zadaniem jest promowanie Polski jako atrakcyjnego turystycznie kraju. Robimy to już od kilkunastu lat, ale teraz zmieniamy narzędzia. Przesuwamy środek ciężkości w kierunku nowych technologii i internetu. Dzięki mediom społecznościowym budujemy wizerunek Polski jako kraju nowoczesnego, z wysokimi standardami usług i przystępnymi cenami, a pomagają nam w tym youtuberzy z całego świata — powiedział Robert Andrzejczyk, prezes POT.

Wśród światowej siódemki zaangażowanych w kampanię wideoblogerów są: Louis Cole (FunForLouis), Alan Estrada (Alanxelmundo), Christian LeBlanc (Lost LeBlanc), Marko i Alex Ayling (Vagabrothers), Pau Clavero (Clavero), Conner Sullivan (Conner Sullivan) i Angela An (InternationallyMe). Czterech z podróżniczych celebrytów działających na platformie YouTube już odwiedziło Polskę, a Louis Cole umieścił nawet pierwszy, prawie 10-minutowy, filmik w sieci. Pozostali pojawią się u nas w ciągu najbliższych trzech miesięcy.

— Bardzo cieszę się, że mogę inaugurować kampanię skrojoną na miarę XXI wieku i dającą duże szanse na budowanie pozytywnego wizerunku naszego kraju. Dzięki wykorzystaniu mediów społecznościowych i ważnych na rynku turystycznym influencerów możemy ten wizerunek dalej wzmacniać, a, co za tym idzie — wspierać również turystykę, która jest jedną z najbardziej rozwijających się dziedzin polskiej gospodarki — powiedział Witold Bańka, minister sportu i turystyki, który objął patronat nad kampanią.

Koszt związany z realizacją projektu szacowany jest na 800 tys. zł, które zostaną przeznaczone na cele logistyczne i honoraria. Choć zasięg kampanii może sięgnąć nawet 20 mln subskrybentów, to jej początek był znacznie mniej spektakularny.

— Rok temu zgłosiła się do nas grupa młodych internautów, którzy przedstawili pomysł na promocję Polski przy pomocy osób doskonale znanych w sieci. Po kilku miesiącach przygotowań przystąpiliśmy do realnych działań, których efekty niedługo będziemy oglądać w sieci — mówił Paweł Szefernaker, sekretarz stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji, który wówczas pracował w kancelarii premiera.

Organizatorzy kampanii zapowiedzieli jej kontynuację w następnym roku, a tymczasem realizują kolejne projekty. Jednym z nich są Mistrzostwa Polski Blogerów. 16 twórców blogów i wideoblogów będzie rywalizować między sobą o liczbę polubień i followersów (śledzących), a także walory artystyczne, które będzie oceniać jury. Projekt jest obecnie na etapie naboru, a na finał musimy poczekać, jak w przypadku kampanii #VisitPoland, do września 2018 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Patrycja Łuszczyk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Media / Sławy YouTube'a będą promować Polskę