Służba zdrowia potrzebuje technologii

opublikowano: 26-03-2014, 00:00

Barometr „Pulsu Biznesu”

Od praw pacjenta w transgranicznej służbie zdrowia po opłacanie zaawansowanych badań i rozwoju — Komisja Europejska wskazuje wiele dziedzin opieki medycznej, które trzeba uzdrowić, by zapewnić spójność elektronicznych systemów dokumentacji medycznej w poszczególnych krajach. Ale od czego zacząć? Odpowiedź przynosi nowy raport „The Challenge of Speed” przygotowany przez the Economist Intelligence Unit na zlecenie firmy Ricoh. Ponad połowa (51 proc.) przedstawicieli sektora medycznego w Europie przewiduje, że w najbliższych trzech latach technologia będzie miała największy wpływ na modele biznesowe w ich firmach.

Obawiają się jednak, że dziedziny najbardziej zagrożone wprowadzaniem szybkich zmian to — po pierwsze — systemy IT, a po drugie — badania i rozwój. Większość respondentów (71 proc.) uważa, że aby ich instytucje podołały wymaganiom przyszłości, potrzebują modernizacji i innowacji w najbliższych trzech latach, a niemal ośmiu na dziesięciu (78 proc.) odczuwa presję zmian.

Kluczem do sukcesu są dla nich zwłaszcza wszelkie nowości usprawniające prowadzenie biznesu. Prawie połowa (42 proc.) ankietowanych uznała, że największy wpływ na polepszenie jakości opieki zdrowotnej ma analiza danych (średnia dla wszystkich sektorów wynosi 29 proc.).

Co hamuje placówki medyczne

Największe bariery, które uniemożliwiają wprowadzenie szybkich zmian w najważniejszych procesach biznesowych:

34 proc. Brak wyraźnego uzasadnienia biznesowego.

32 proc. Ograniczenia czasowe kierownictwa.

Największe przeszkody, które uniemożliwiają zwiększenie ogólnej sprawności biznesu:

42 proc. Skuteczne łączenie platform technologicznych.

39 proc. Występowanie wielu sprzecznych inicjatyw.

Źródło: Ricoh

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane