„Snajper 2” przegrywa z „Dead Island 2” w USA

MGA
opublikowano: 11-03-2013, 15:14

Na dzień przed premierą druga cześć hitu City Interactive ma za Atlantykiem gorsze wyniki sprzedaży niż gra Techlandu.

Jutro na największym na świecie rynku gier komputerowych – USA – zadebiutuje długo oczekiwana kontynuacja hitu warszawskiego dewelopera City Interactive. Jednak wyniki przedsprzedaży gry za oceanem nie zachwycają. Według portalu Vgchartz, druga część „Snajpera” sprzedaje się w USA gorzej niż gra innego polskiego producenta. Chodzi o „Dead Island Riptide” wrocławskiego Techlandu, która ma zadebiutować w drugiej połowie kwietnia.

Vgchartz podaje, że do 2 marca amerykańscy klienci kupili ponad 64 tys. sztuk preorderów gry Techlandu na Xboxa i ponad 46 tys. sztuk preorderów na PS3. W przypadku „Snajpera 2” jest to – odpowiednio – 32,6 tys. i 29,8 tys. sztuk. Przy tym tytuł City Interactive jest znacznie dłużej w sprzedaży przedpremierowej. To efekt kilkakrotnego przesuwania momentu pojawienia się na rynku.

Wyniki przedsprzedaży na rynku amerykańskim nie przesądzają o sukcesie lub porażce gry warszawskiej firmy. Należy pamiętać bowiem, że pierwsza część „Snajpera” sprzedawała się znacznie lepiej w Europie niż w USA (w przypadku Xboxa to różnica wynosi 1 mln do 440 tys. sztuk). Odwrotnie było w przypadku pierwszej części „Dead Island”. W jej przypadku sprzedaż królowała za Atlantykiem (Xbox: USA: ponad 1,2 mln, Europa: 600 tys. sztuk).

Europejska premiera drugiej części „Snajpera” jest zaplanowana na piątek. Vgchartz, który podaje globalne wyniki sprzedaży gier komputerowych, dane przedpremierowe ma tylko z rynku amerykańskiego.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MGA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu