Sojusz Warty i Citi Handlowego

Marisz Gawrychowski
opublikowano: 2016-04-06 22:00

Ubezpieczyciel będzie dostawcą polis życiowych. Sprzedaż w okienkach banku rozpocznie od ubezpieczeń ochronnych.

Citi Handlowy zdecydował się mocniej postawić na sprzedaż ubezpieczeń. Ma mu w tym pomóc Warta. Druga grupa ubezpieczeniowa na polskim rynku nawiązała z bankiem strategiczną współpracę. Jako pierwsze do bankowych okienek trafią jej polisy ochronne.

— Jesteśmy liczącym się graczem na polskim rynku bancassurance, współpracując z kluczowymi bankami w kraju. Do tej grupy zalicza się Citi Handlowy — mówi Monika Woźniak-Wołek, dyrektor departamentu bancassurance w Warcie. Rozpoczęcie współpracy od polis ochronnych nie jest przypadkowe — cieszą się one większą popularnością niż produkty inwestycyjne. Dla banku partnerstwo z Wartą będzie dobrą okazją do zmiany sposobu sprzedaży polis. Wojciech Adamczyk, dyrektor departamentu produktów w Citi Handlowym, podkreśla, że powstanie specjalna platforma technologiczna, która usprawni sprzedaż polis i obsługę klientów.

— Zmieni się także bezpośrednia obsługa w zakresie oferty ubezpieczeniowej. W placówkach banku do dyspozycji klientów zostaną oddani eksperciubezpieczeniowi — mówi Wojciech Adamczyk. Sprzedaż polis w bankach jest kluczowa dla życiowego biznesu Warty. W ubiegłym roku przyniosła 75 proc. z 1,65 mld zł przypisu spółki życiowej, po wzroście o 30 proc. wobec 2014 r. Ubezpieczyciel liczy, że dzięki nawiązaniu współpracy z Citi Handlowym jeszcze mocniej uda się mu zwiększyć sprzedaż w tym kanale. Przez lata głównym partnerem bankowym Warty był Kredyt Bank, ale po jego przejęciu dwa lata temu przez BZ WBK współpraca została zakończona. Zarówno Warta, jak i Kredyt Bank należały do belgijskiej grupy KBC, która na skutek kryzysu finansowego musiała wycofać się z Polski. © Ⓟ