Solar zostaje w kraju

Magdalena Laskowska
19-08-2005, 00:00

Poznańska spółka odzieżowa rozkręca sieć na dwa sposoby: uruchamia własne placówki i korzysta z franczyzy. Tylko w kraju.

Nie ma to jak większe aglomeracje. Takie hasło przyświeca chyba szefom Solaru, poznańskiej spółki odzieżowej. Do końca roku firma otworzy własne sklepy w Olsztynie, Toruniu i Katowicach, franczyzowy w Jeleniej Górze oraz outlet w Gdańsku. W przyszłym roku własne placówki powstaną w Łodzi, Białymstoku i Krakowie. W sumie w Polsce w ciągu dwóch lat ma powstać 15 nowych sklepów. Jeśli się uda, krajowa sieć Solaru przekroczy 60 punktów. Dla porównania, LPP — jedna z najbardziej dynamicznych firm odzieżowych — ma obecnie 170 sklepów. Poza tym pomorska firma mocno wyszła poza granice Polski. Tak szeroko zakrojonych planów nie ma Solar, który do inwestycji na zagranicznych rynkach podchodzi z dużą ostrożnością.

— Mamy odbiorców w sąsiednich krajach. Jesteśmy zainteresowani współpracą na zasadach franczyzy bądź z firmą partnerską. Do ekspansji zagranicznej podchodzimy z dystansem, gdyż wymaga ona znalezienia odpowiednich partnerów — mówi Aleksandra Pyzio z Solaru.

Na rozbudowę sieci spółka czerpie fundusze ze środków własnych i nie przewiduje wejścia na giełdę. Firma nie ujawnia wyników finansowych, zapewnia jedynie, że są zadowalające. Jej właścicielami są: Maria Pyzio, Stanisław Bogacki i Paweł Nowak. Ubrania, przeznaczone dla kobiet w wieku 20-45 lat, są projektowane w kraju, a szyte głównie poza granicami.

Solar buduje sieć od 1998 r. Ma obecnie 42 sklepy własne (w tym 3 outletowe) i 12 franczyzowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Laskowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Solar zostaje w kraju