Branża gier wideo jest coraz liczniej reprezentowana na warszawskim parkiecie. Firmy z tego segmentu zdecydowanie dominują w ostatnim czasie wśród debiutantow. Sonka, wydawca i producenta gier, którego akcje pojawią się 23 października na NewConnect, to szósty tegoroczny nowy reprezentant branży. W minionym roku Sonka przeprowadziła prywatną emisję po cenie 4,5 zł za sztukę, z której pozyskała ponad 2 mln zł. Wartość spółki według ceny z ostatniej emisji to 16 mln zł. Prawie 74 proc. akcji Sonki objętych jest lock-upem. Studio nie planuje w najbliższym czasie kolejnej emisji. Sonka w najbliższych miesiącach planuje kilka premier tytułów na konsolę Switch. Wśród nich będą m.in. „Mars Power Industries”, „Hamster Bob”, „BE-A Walker” i „Unlucky Seven”. Studio planuje też nadal rozwijać projekty mobilne, przeglądarkowe i planszówki z portfolio „Astro Bears”, którego jest producentem. Nie wyklucza także kontynuacji tego tytułu. Przeważająca część przychodów Sonki pochodzi z działalności portowo-wydawniczej. Zgodnie z zapowiedziami zarządu istotny wpływ na kształtowanie się przychodów w spółce w kolejnym roku będą miały premiery dwóch dużych gier na wszystkie konsole oraz gra „Hard West” w wersji mobilnej. Celem strategicznym studia jest portowanie (dostosowanie technologiczne gry do wymagań konkretnej platformy oraz pełen całościowy proces jej wydania) i wydawanie dwóch dużych projektów rocznie. Dotychczas Sonka zrealizowała osiem produkcji, w tym m.in. „The Way Remastered” i „911 Operator”. Jednym ze strategicznych partnerów firmy jest grupa Play- Way, która posiada 42,41 proc. akcji.
