Sonoco wypakowało polski biznes

opublikowano: 14-10-2020, 22:00

Amerykański koncern sprzedaje fabryki opakowań w Polsce. Za 120 mln USD w gotówce staną się własnością Prairie Industries Holdings.

Koncern Sonoco z Karoliny Południowej, jeden z globalnych producentów opakowań, właśnie podpisał umowę sprzedaży spółki Sonoco Poland Packaging Services. Jej nowym właścicielem zostanie branżowy Prairie Industries Holdings z siedzibą w stanie Wisconsin, który należy do amerykańskiego funduszu inwestycyjnego Halifax Group. Transakcja warta 120 mln USD (równowartość ponad 454 mln zł) ma być zgodnie z planem sfinalizowana jeszcze przed końcem tego roku.

Doradcą finansowym Sonoco przy sprzedaży polskich aktywów był Rothschild & Co, a prawnym — kancelaria Haynsworth Sinkler Boyd wspomagana przez DWF Polska. Władze Sonoco liczą na to, że gotówka, jaką koncern otrzyma za polskie fabryki, pozwoli mu zmniejszyć zadłużenie krótkoterminowe i poprawić płynność finansową. Jak wyjaśnia cytowany w komunikacie Howard Coker, prezes Sonoco, sprzedaż tej części koncernu ma doprowadzić do uproszczenia jego struktury i skoncentrowania się na rozwojupodstawowej działalności, czyli produkcji opakowań konsumenckich i przemysłowych. Chodzi o to, że polska część grupy działa w segmencie opakowań niestandardowych, kooperując przede wszystkim z globalnymi koncernami, które produkują dobra konsumpcyjne. Klientami Sonoco Poland Packaging Services są m.in. Coty, Duracel, Energizer Hencel, Lego, L’Oreal, Nestle, czy Procter & Gamble.

Polska firma, która była dotychczas częścią segmentu Display and Packaging koncernu z Karoliny Południowej, ma w sumie sześć fabryk oraz magazyn. Jej zakłady są zlokalizowane w Nowym Józefowie pod Łodzią, w miejscowości Sosnowiec Pieńki nieopodal Strykowa oraz we Wrocławiu. Zatrudnia ok. 2,6 tys. pracowników. Scott Lamb, dyrektor generalny Prairie Industries Holdings,witając oficjalnie załogę przejmowanej firmy, stwierdził, że ta transakcja pozwoli połączonej grupie rozszerzyć działalność na globalną skalę i zapewni jej pozycję światowego lidera w branży usług opakowaniowych. Rzeczywiście wytwarzane w polskich fabrykach opakowania, co podkreśla Howard Coker, trafiają do ponad 40 krajów nie tylko w Europie, ale również na Bliskim Wschodzie, w Afryce i w Azji.

— To świetna okazja dla polskiej organizacji do dalszego rozwoju i ekspansji na nowe rynki — deklaruje Magdalena Dłuska, dyrektor regionalny ds. HR Sonoco Poland Packaging Services.

Według jej zapewnień nie ma żadnych planów restrukturyzacji polskiego podmiotu ani zmniejszenia wielkości aktywów.

— Przeciwnie, będziemy kontynuować naszą działalność, utrzymując bardzo dobre wyniki, oraz zaoferujemy naszym klientom szerszy zestaw możliwości — zapewnia Magdalena Dłuska.

Jak wynika ze sprawozdań finansowych Sonoco Poland Packaging Services, firma faktycznie rośnie. W zeszłym roku jej przychody sięgnęły 1,19 mld zł i były o prawie 9 proc. wyższe niż rok wcześniej. Natomiast zysk netto przedsiębiorstwa wyniósł w 2019 r. 56,25 mln zł, co oznaczało wzrost aż o 44 proc. w ujęciu rok do roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Barłomiej Mayer

Polecane