Sony wykorzysta wybory do sprzedaży ‘Fahrenheit 9/11’

opublikowano: 2004-08-13 16:02

Koncern Sony chce wykorzystać handlowo zbliżające się wybory prezydenckie w USA. Planuje wkrótce wprowadzić do sprzedaży kasety i DVD z filmem ‘Fahrenheit 9/11’, będącym oskarżeniem polityki prezydenta George’a W. Busha.

Filmy, które wyświetlano w kinach, sprzedawane są następnie w postaci kaset wideo i płyt DVD 4 do 6 miesięcy po zejściu z ekranów. W przypadku niektórych okres ten wydłuża się nawet do 10 miesięcy. ‘Fahrenheit 9/11’ wszedł do amerykańskich kin dopiero 23 czerwca. Nieoficjalnie mówi się, że do dystrybucji na kasetach i płytach DVD wejdzie już ok. 5 października. Wybory prezydenckie odbędą się 2 listopada.

‘Fahrenheit 9/11’ zarobił od momentu wejścia na ekrany ok. 100 mln USD i jest jednym z najbardziej dochodowych filmów dokumentalnych w historii.

MD, cbs.marketwatch.com