Sprzedaż detaliczna spadła w lutym w USA o 0,4 proc., czyli zgodnie z oczekiwaniami, informuje Associated Press.
W styczniu, po korekcie, sprzedaż detaliczna rosła o 3,2 proc., głównie za sprawą rosnącej sprzedaży samochodów. Bez uwzględniania benzyny i samochodów sprzedaż detaliczna nie zmieniła się w lutym w porównaniu ze styczniem, podał Departament Handlu.
Sprzedaż detaliczna w ujęciu bazowym, czyli bez uwzględniania aut, benzyny, materiałów budowlanych i usług kulinarnych, wzrosła o 0,5 proc. w lutym. W styczniu, po korekcie w górę, rosła o 2,3 proc.

Associated Press zwraca uwagę, że w ostatnim czasie wielu detalistów, m.in. Walmart, Target i Home Depot sygnalizowało, że oczekują osłabienia konsumpcji w tym roku z powodu wysokiej inflacji i wyższych kosztów pożyczek.
- Choć problem łańcuchów dostaw osłabł, to ceny są wciąż wysokie, co wywiera presję na konsumentów – mówił John David Rainey, dyrektor finansowy Walmert, największej w USA sieci supermarketów.
Podpis: Marek Druś, AP