
Holenderska firma odnotowała w okresie lipiec-wrzesień 2021 r. spadek sprzedaży piwa o 5,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. W skutek przedłużającej się pandemii na czołowych rynkach koncernu na Dalekim Wschodzie, sprzedaż w regionie Azji i Pacyfiku zmniejszyła się aż o 37,4 proc. Najwięcej w Wietnamie, który jest dla Heinekena jednym z trzech największych rynków w tej części świata, na którym sprzedaż tąpnęła o ponad połowę.
Zaprezentowane przez drugi na świecie pod względem wielkości koncern piwowarski dane okazały się gorsze od mediany oczekiwań analityków, która zakładała ogólną zniżkę sprzedaży o 2,3 proc., zaś w Azji i Pacyfiku o 25,6 proc.
Firma podkreśliła równocześnie, że sprzedaż zrealizowana w Europie również rozczarowała, na co wpływ miała słaba letnia pogoda w północnej części kontynentu oraz problemy z łańcuchami dostaw.