Spółka Bartosiaka przed ważnym sprawdzianem

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2025-05-15 11:03

Jesienią Play of Battle udostępni obszerne demo swojej strategicznej gry, będącej symulacją polityki, wojny i ekonomii. Gracze będą mogli wcielić się w rolę przywódców Polski w alternatywnym scenariuszu geopolitycznym osadzonym w 2022 r.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Spółka Play of Battle, której prezesem i akcjonariuszem jest znany geopolityk Jacek Bartosiak, pracuje nad grą strategiczną (robocza nazwa „Play of Battle”), której akcja toczy się w latach 2008-25. Nad tytułem łączącym gatunki grand strategy i RTS pracuje obecnie 30-osobowy zespół.

Przed spółką, której akcjonariuszem jest też m.in. giełdowy Noobz From Poland niebawem ważny kamień milowy. W październiku na Steam deweloper udostępni wersję demonstracyjną gry, w której gracze otrzymają możliwość pokierowania Polską w alternatywnym scenariuszu geopolitycznym, osadzonym w roku 2022. Akcja toczy się po upadku Ukrainy i w trakcie eskalującej wojny hybrydowej wymierzonej bezpośrednio w Polskę, która ostatecznie przeradza się w pełnoskalową rosyjską inwazję. Gracze staną przed zadaniem nie tylko obrony terytorium państwa, ale także zarządzania krajem w warunkach pogłębiającego się kryzysu polityczno-gospodarczego i informacyjnego.

Rozgrywka ma wprowadzić użytkowników w złożony system makroekonomiczny, umożliwiającym symulację funkcjonowania gospodarki. Gracze będą musieli podejmować decyzje dotyczące polityki monetarnej i fiskalnej, operować kursem walutowym, sterować stopami procentowymi oraz kształtować relacje gospodarcze z innymi państwami.

– Demo naszej gry będzie pierwszym istotnym sprawdzianem rynkowym dla Play of Battle, pozwoli zebrać nam opinie graczy i uzyskać istotne informacje statystyczne oraz dotyczące obszarów, które najbardziej spodobały się graczom - mówi Jarosław Kotowski, szef produkcji i wiceprezes Play of Battle.

Od strony militarnej, „Play of Battle” ma przybliżyć zagadnienia związane z prowadzeniem wojny hybrydowej, dezinformacją oraz taktyką działań asymetrycznych. Gra zawiera również warstwę RTS, pozwalającą na dowodzenie jednostkami w czasie rzeczywistym. Bitwy toczyć się będą w autentycznych lokacjach, takich jak Braniewo, strategiczny Przesmyk Suwalski, okolice Pilicy czy warszawska dzielnica Żerań.

Z zakończonej pod koniec 2024 r. oferty publicznej akcji serii L spółka Play of Battle pozyskała nieco ponad 3 mln zł na produkcję gry. Pierwotny plan zakładał 7,02 mln zł. Zapisy na akcje oferowane złożyło 288 inwestorów. Kapitalizacja firmy po zakończeniu emisji akcji jest na poziomie około 43 mln zł (post-money).

Łączny budżet produkcyjny „Play of Battle” szacowany jest na około 20 mln zł. Udostepnienie dema gra będzie ważnym krokiem do pozyskania kolejnego finansowania od inwestorów.

- Prowadzimy rozmowy z kilkoma, dużymi inwestorami zagranicznymi. Wszyscy czekają na demo. Widzimy wyraźny trend, w którym zagraniczni inwestorzy wymagają od polskich spółek gamingowych znacznie więcej niż silnego zespołu. Demo jest traktowane jako prawdziwy test rynkowy gry – mówi Jarosław Kotowski.

W czwartek po południu spółka udostępniła pierwszy film promujący demo i ujawniający jego oficjalną datę premiery.