Spółka z GPW sprzedał w Chinach... 35 sztuk gry

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2023-11-18 18:25

Big Cheese Studio, notowany na GPW producent gier, poinformował, że jego gra “Cooking Simulator” sprzedała się w Chinach w okresie od 25 lipca do 13 listopada w liczbie 35 sztuk.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Kolejnej polskiej grze nie udało się podbić chińskiego rynku. Po nieudanym wejściu “Fishing Clasha” autorstwa Ten Square Games (w latach 2022-2023 spółka zarobiła tam niecałe 5 mln zł, po czym chiński partner wycofał się ze współpracy i od maja tytuł nie jest już dostępny dla chińskich graczy) muru nie przebił “Cooking Simulator”, którego producentem jest Big Cheese Studio.

Jej partner na tamtejszym rynku - Silk Road Games - przekazał, że przez niemal 4 miesiące od wejścia na lokalną platformę sprzedaży (do czego konieczne było przejście długiej procedury i modyfikacje tytułu) znalazło się ledwie 35 osób gotowych do zakupu gry. Przychody przed prowizją partnera, dystrybutora, zwrotami i podatkiem wyniosły... 349 USD.

“Sprzedaż gry na rynku chińskim w opisanym powyżej okresie jest mocno poniżej oczekiwań Zarządu Spółki i nie poskutkowała rozpoznaniem istotnych przychodów z tego tytułu” - podało Big Cheese Studio.

W lipcu krótko przed premierą w Chinach ówczesny prezes BCS Łukasz Dębski był pewien sukcesu.

- Ilość pracy, jaką włożyliśmy w wejście do Chin oraz relacje, które zbudowaliśmy z partnerami daje mi pewność, że to się uda. Dodatkowo, relacje między Steam China a Steam Global - które są oddzielnymi bytami, choć połączonymi wspólną wizją - dają mi poczucie, że wejście na rynek chiński jest ugruntowane – mówił Łukasz Dębski w rozmowie z PB.

Analitycy byli bardziej ostrożni.

- Na pewno jest to informacja pozytywna, trudno ocenić jednak, jak skutecznie gra będzie promowana. Trzeba też pamiętać, że Steam nie jest tak popularny w Chinach, jak w Europie Zachodniej. Rynek chiński jest największy na świecie, ale to oznacza również ogromną konkurencję. Dlatego wyniki polskiej firmy w Chinach są wielką niewiadomą. To nie będzie całkowicie nowa gra na rynku chińskim, ale trudno ocenić, w jakim stopniu została wcześniej skonsumowana – mówił Piotr Poniatowski, analityk BM mBanku.

“Cooking Simulator” to symulator gotowania. Gra miała premierę w 2019 r. na platformie Steam. Jej oceny są pozytywne (84 proc.). Producentem jest Big Cheese Studio, a współwydawcami - BCS oraz PlayWay, który jest też akcjonariuszem BCS. Giełdowa spółka pracuje obecnie nad drugą częścią symulatora.

Przeczytaj oświadczenie Silk Road Studia>>