Spółki leasingowe WBK i BZ zostaną połączone
Konsolidacja firm znacznie zwiększy liczbę placówek oferujących ich usługi
Integracja struktur Wielkopolskiego Banku Kredytowego i Banku Zachodniego zwiększy dostępność usług leasingowych oferowanych przez spółki obu banków. Obecnie WBK Finanse & Leasing ma 11 biur regionalnych, a swoje usługi oferuje w 196 oddziałach WBK. Do czerwca uruchomionych ma być 9 kolejnych biur.
Wartość umów podpisanych przez WBK F&L osiągnęła na koniec 2000 r. poziom 137,2 mln zł. Wynik ten plasuje poznańską spółkę w ścisłej czołówce wśród firm leasingowych nie tylko w Wielkopolsce, ale także w całym kraju. Tomasz Musiałkowski, dyrektor działu marketingu WBK Finanse & Leasing, twierdzi że rok 2001 zapowiada się równie pomyślnie. Przyczynić się ma do tego integracja struktur WBK i Banku Zachodniego w ramach rozpoczętego procesu konsolidacji obydwu instytucji, wymuszająca łączenie spółek zależnych.
Rozwój sieci sprzedaży
— Integracja WBK F&L i BZ F&L zwiększy dostępność usług leasingowych oferowanych przez obie firmy. Połączone zespoły doradców leasingowych obu spółek uzupełnią istniejące obecnie luki w obsłudze podmiotów gospodarczych, zainteresowanych tą formą finansowania inwestycji — twierdzi Tomasz Musiałkowski.
Już w tej chwili każda z łączących się spółek obsługuje klientów obu banków. Wiele wskazuje na to, że jeszcze przed zakończeniem procesu fuzji WBK i BZ, planowanego na początek maja 2001 r., leasing będzie oferowany przez jeden nowy podmiot: BZ WBK F&L z siedzibą w Poznaniu.
W 2001 r. spółka planuje rozwój sieci sprzedaży. Obejmuje on tworzenie nowych placówek oraz wprowadzenie oferty leasingu w całej sieci oddziałów Banku Zachodniego.
Obecnie WBK F&L ma 11 biur regionalnych w Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu, Gliwicach, Gdańsku, Bydgoszczy, Kole, Ostrowiu, Środzie, Lesznie i Zielonej Górze. Usługi spółki oferuje również 196 oddziałów WBK. Do czerwca ma być otwartych 9 kolejnych biur (Piła, Opole, Legnica, Jelenia Góra, Szczecin, Gorzów Wlkp., Kraków, Łódź, Katowice). Oferta dostępna będzie również w 203 oddziałach Banku Zachodniego.
Wspólny produkt
— Na przełomie marca i kwietnia 2001 r. planowana jest wspólna kampania reklamowa BZ F&L i WBK F&L, prowadzona w sieci placówek obydwu banków. Wspierać ją będzie reklama w prasie ogólnopolskiej i lokalnej — zapowiada Tomasz Musiałkowski.
Według zapewnień Tomasza Musiałkowskiego, dotychczasowi klienci obydwu spółek automatycznie staną się klientami nowej, zachowując wszystkie prawa i obowiązki, nabyte podczas współpracy z BZ F&L i WBK F&L.
Przewiduje się, iż w dalszym ciągu największą część oddanych w leasing aktywów będą stanowiły maszyny i urządzenia (44,3 proc. w 2000 r.) oraz samochody ciężarowe (47,9 proc.).