Sponsorzy błyszczą na igrzyskach

Mikołaj Fedkowicz
19-08-2016, 09:21

Igrzyska olimpijskie są dla globalnych marek doskonałą okazją do tego, aby zyskać pod względem marketingowym. Sprawdźmy co w tym roku przygotowali oficjalni partnerzy Igrzysk.

Międzynarodowy Komitet Olimpijski (MKOl) utrzymuje się głównie ze sprzedaży praw do transmisji telewizyjnych. Największa impreza sportowa na świecie przyciąga jednak uwagę nie tylko kibiców, ale również sponsorów. Z tego powodu światowi giganci od lat współpracują z MKOl w zakresie organizacji i promocji igrzysk, dostarczając własne produkty, usługi czy nowe technologie.

Zobacz więcej

REUTERS/Maxim Zmeyev/FORUM

Kluczowa grupa wspierająca igrzyska jest zorganizowana w tzw. program Partnerów Olimpijskich (TOP). W jej tegorocznym gronie znajduje się 11 najważniejszych i najbardziej reprezentatywnych globalnych sponsorów, w tym marki takie jak Coca-Cola, McDonald’s, Samsung czy Panasonic. Członkostwo gwarantuje partnerom wyłączne prawa marketingowe w zakresie własnego typu produktów czy usług oferowanych w Rio (np. jedyną kartą płatniczą akceptowaną w miejscach związanych z igrzyskami jest Visa). W 2017 roku do programu ma dołączyć Toyota, która będzie wspierać Komitet już podczas kolejnych Igrzysk w Tokio w 2020 r.

Marką, która najdłużej wspomaga działania komitetu olimpijskiego jest Coca-Cola. Wsparcie koncernu trwa bowiem nieprzerwanie od 1928 r. Jak można się było spodziewać, sztandarowym produktem firmy promowanym na igrzyskach jest popularny napój. Oprócz tego, firma organizuje specjalne strefy dla uczestników igrzysk, gdzie mogą oni m.in. zrobić sobie zdjęcie z olimpijskim zniczem. Działania firmy obejmują także kampanię, w której ubodzy mieszkańcy faweli w Rio przeszli szkolenie, a następnie podjęli pracę wspierając działania na rzecz igrzysk. Poprzez wartościowe doświadczenie akcja ta ma polepszyć sytuację życiową młodych ludzi z brazylijskich dzielnic nędzy, a także być niezapomnianym przeżyciem uczestnictwa w sportowym święcie.

Ciekawych rozwiązań dostarcza firma Omega. Szwajcarskie przedsiębiorstwo, znane z produkcji zegarków oraz stoperów, zaprezentowało w Rio nowe technologie w zakresie mierzenia czasu w dyscyplinach lekkoatletycznych oraz łucznictwie. Poza tym dostarczyło również nowych tablic wysokiej rozdzielczości, które mają przedstawiać aktualne informacje, animacje oraz zdjęcia sportowców. Od roku 1932 firma Omega oficjalnie zajmuje się czasowymi pomiarami wyników na igrzyskach olimpijskich.

Panasonic jest oficjalnym partnerem ceremonii otwarcia oraz zamknięcia igrzysk 2016, zapewniając podczas tych wydarzeń gotowe rozwiązania wizualne (głównie projektory o dużej mocy) oraz pełne wsparcie w operacjach technicznych. Poza tym, firma dostarczyła także ogromne ekrany LED, które transmitują wydarzenia sportowe w specjalnych strefach w Rio de Janeiro.

Swoje produkty na zareklamował również Samsung. Flagowy produkt firmy, smartfon Galaxy S7 Edge, jako oficjalne urządzenie mobilne igrzysk został wręczony sportowcom oraz członkom komitetu olimpijskiego. Oprócz tego Samsung uruchomił specjalna aplikację dostępną na telefony, która ma dostarczać najświeższych informacji ze sportowych aren. Stoisko firmy w Rio oferuje także możliwość posmakowania "wirtualnej rzeczywistości". W specjalnym studiu Samsunga chętni mogą wirtualnie spróbować swoich sił w sportach takich jak kolarstwo górskie czy kajakarstwo.

Poza wyżej wymienionymi, do programu partnerskiego Igrzysk w Rio należą również takie firmy jak Atos, Bridgestone, Dow, McDonald's, Procter & Gamble, Visa czy General Electric. Najmłodszym członkiem programu partnerskiego jest producent opon Bridgestone, który dołączył w roku 2014.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mikołaj Fedkowicz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

/ Sponsorzy błyszczą na igrzyskach